Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1231965" data-attributes="member: 175247"><p>Jag väger nästan samma som du (ett par kg mindre) och är 180 cm lång.</p><p>Nu åker vi ju rätt olika saker och du åker mer skidor än jag. När jag har hyrt skidor i Gletscher shopen i Hintertux så har de ofta rekommenderat korta skidor för den tunga snön.</p><p>En gång gav de mig ett par hårda skidor för förmiddagen och ett par mjuka för eftermiddagen, båda Stöckli Pistskidor.</p><p></p><p>Salomon QST99 har jag bestämt mig för efter att ha läst Blister reviews, och den är tydligen förlåtande samtidigt som den tål ganska höga farter, och inte alltför hård i ändarna.</p><p>Monteringen på den är nästan lika långt bak som på en pistskida.</p><p>Den finns i 167, 174, 181 och 188 cm, och jag tänker ju att om 174 är för kort för mig, vad ska då en person på 100 kg välja?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1231965, member: 175247"] Jag väger nästan samma som du (ett par kg mindre) och är 180 cm lång. Nu åker vi ju rätt olika saker och du åker mer skidor än jag. När jag har hyrt skidor i Gletscher shopen i Hintertux så har de ofta rekommenderat korta skidor för den tunga snön. En gång gav de mig ett par hårda skidor för förmiddagen och ett par mjuka för eftermiddagen, båda Stöckli Pistskidor. Salomon QST99 har jag bestämt mig för efter att ha läst Blister reviews, och den är tydligen förlåtande samtidigt som den tål ganska höga farter, och inte alltför hård i ändarna. Monteringen på den är nästan lika långt bak som på en pistskida. Den finns i 167, 174, 181 och 188 cm, och jag tänker ju att om 174 är för kort för mig, vad ska då en person på 100 kg välja? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Tillbaka
Topp