Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1232088" data-attributes="member: 29440"><p>Jag är 182/80-82kg och kör breda skidor runt 184-188</p><p>Hade ett pa BC Anima i 182 ett tag och det funkade också men de är 115 breda och hsr ganska stort spann (188 hade nog fungerat också) annars har jag kört Atris i 184, Extreme Opinion charger i 186, Soul 7 HD i 188, Line SD i 186 för att nämna några exempel. </p><p>Så runt 185 skulle jag tro är lagom. Mycket taper och rocker som Soul 7 hd så skulle jag lägga på ett några cm. Lite taper så kan du kanske gå ner lite och lika så om du har mindre rocker eller ingen tailrocker.</p><p>Sen kommer nästa fråga, ska du ha mycket eller lite taper och hur mycket rocker. Man kan grotta ner sig i det där i oändlighet. Jag brukar köpa ett par ny skidor till varje säsong. Ibland har jag testat men i bland lite på chans. Oftast har det blivit bra, man anpassar sin åkning lite efter skidan. Sen är det alltid kul att prova lite nytt tycker jag. Har nog aldrig varit riktigt missnöjd med några skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1232088, member: 29440"] Jag är 182/80-82kg och kör breda skidor runt 184-188 Hade ett pa BC Anima i 182 ett tag och det funkade också men de är 115 breda och hsr ganska stort spann (188 hade nog fungerat också) annars har jag kört Atris i 184, Extreme Opinion charger i 186, Soul 7 HD i 188, Line SD i 186 för att nämna några exempel. Så runt 185 skulle jag tro är lagom. Mycket taper och rocker som Soul 7 hd så skulle jag lägga på ett några cm. Lite taper så kan du kanske gå ner lite och lika så om du har mindre rocker eller ingen tailrocker. Sen kommer nästa fråga, ska du ha mycket eller lite taper och hur mycket rocker. Man kan grotta ner sig i det där i oändlighet. Jag brukar köpa ett par ny skidor till varje säsong. Ibland har jag testat men i bland lite på chans. Oftast har det blivit bra, man anpassar sin åkning lite efter skidan. Sen är det alltid kul att prova lite nytt tycker jag. Har nog aldrig varit riktigt missnöjd med några skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Tillbaka
Topp