Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1232091" data-attributes="member: 175247"><p>Tack [USER=29440]@RWD[/USER] !</p><p>Efter rekommendationerna från dig och [USER=83225]@Pillard[/USER] kommer jag nog att välja en storlek längre än vad jag skulle ha gjort annars.</p><p>Efter att ha läst Blister's recensioner har jag fastnat för Salomon QST99, som är lite mindre hårda, mer förlåtande och allround.</p><p>När jag jämför dem (finns bra videos från skiessentials.com) med mina pistskidor så har de genom rockerprofilen och taper-formen säkert 15 cm kortare "åklängd" och "skärlinje" jämfört med mina K2 pistskidor. Att bara gå upp till 174 hade kanske lett till "instabila" skidor på hårt underlag.</p><p>K2 skidor är också ett par cm längre än alla andra märken med samma längdangivelse beroende på hur de mäter skidorna.</p><p>Du har nästan samma läng och vikt som jag, men jag är ju inte f d tävlingsåkare som du och en del andra här, så det tar jag också med i beräkningen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1232091, member: 175247"] Tack [USER=29440]@RWD[/USER] ! Efter rekommendationerna från dig och [USER=83225]@Pillard[/USER] kommer jag nog att välja en storlek längre än vad jag skulle ha gjort annars. Efter att ha läst Blister's recensioner har jag fastnat för Salomon QST99, som är lite mindre hårda, mer förlåtande och allround. När jag jämför dem (finns bra videos från skiessentials.com) med mina pistskidor så har de genom rockerprofilen och taper-formen säkert 15 cm kortare "åklängd" och "skärlinje" jämfört med mina K2 pistskidor. Att bara gå upp till 174 hade kanske lett till "instabila" skidor på hårt underlag. K2 skidor är också ett par cm längre än alla andra märken med samma längdangivelse beroende på hur de mäter skidorna. Du har nästan samma läng och vikt som jag, men jag är ju inte f d tävlingsåkare som du och en del andra här, så det tar jag också med i beräkningen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Tillbaka
Topp