Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1232093" data-attributes="member: 175247"><p>Tack så mycket.</p><p></p><p>Fast nu blev jag osäker igen, om jag fyller i min vikt och längd och fyller i medium på resten så säger den att jag ska ha 172 cm.</p><p>Om jag ändrar till "expert" (vilket jag inte är) så säger den 177 cm.</p><p>Om jag fyller i skill level "intermediate" och style "agressive" (vilket kanske stämmer hyfsat), så får jag 175 cm.</p><p>Verkar som de flesta här föredrar längre skidor än vad "kalkylatorn" säger.</p><p></p><p>Om jag väljer "groomers and carving" så får jag 169 cm (inte mycket skillnad).</p><p></p><p>Logiken säger mig ändå att jag bör gå upp ca 10 cm om jag väljer än all-mountain skida som har mycket mer rocker och taper än mina pistskidor på 170 cm. Dessa kan jag svänga som på en "femöring" med (fast det kanske beror på att de är lättare och smalare, jag vet inte..).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1232093, member: 175247"] Tack så mycket. Fast nu blev jag osäker igen, om jag fyller i min vikt och längd och fyller i medium på resten så säger den att jag ska ha 172 cm. Om jag ändrar till "expert" (vilket jag inte är) så säger den 177 cm. Om jag fyller i skill level "intermediate" och style "agressive" (vilket kanske stämmer hyfsat), så får jag 175 cm. Verkar som de flesta här föredrar längre skidor än vad "kalkylatorn" säger. Om jag väljer "groomers and carving" så får jag 169 cm (inte mycket skillnad). Logiken säger mig ändå att jag bör gå upp ca 10 cm om jag väljer än all-mountain skida som har mycket mer rocker och taper än mina pistskidor på 170 cm. Dessa kan jag svänga som på en "femöring" med (fast det kanske beror på att de är lättare och smalare, jag vet inte..). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Tillbaka
Topp