Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1232399" data-attributes="member: 144594"><p>Ja och en del vill/behöver ju ha bindningar som går upp till DIN16/18, en del flyttar över sina gamla bindningar och/eller använder ”inserts”/quiver killers, en del vill ha ”hyrbindningar” som klarar större variation på pjäxstorlek mm</p><p>På mina gamla Soul7 har jag t ex en Marker Schizo bindning som går att flytta framåt eller bakåt efter tycke och smak och dagsform, och dessutom funkar för alla storlekar. Tror den har utgått nu.</p><p></p><p>En del nyare ”inbyggda” bindningar ”bygger” dock ännu lägre än det är möjligt med lösa bindningar som skruvas ”ovanpå” skidorna.</p><p>Apropå det, när ”carvingskidan” kom, hade man inte då tanken att det var en fördel att komma högt upp? Men nu är det tvärtom? Ursäkta att jag avviker från ämnet…</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1232399, member: 144594"] Ja och en del vill/behöver ju ha bindningar som går upp till DIN16/18, en del flyttar över sina gamla bindningar och/eller använder ”inserts”/quiver killers, en del vill ha ”hyrbindningar” som klarar större variation på pjäxstorlek mm På mina gamla Soul7 har jag t ex en Marker Schizo bindning som går att flytta framåt eller bakåt efter tycke och smak och dagsform, och dessutom funkar för alla storlekar. Tror den har utgått nu. En del nyare ”inbyggda” bindningar ”bygger” dock ännu lägre än det är möjligt med lösa bindningar som skruvas ”ovanpå” skidorna. Apropå det, när ”carvingskidan” kom, hade man inte då tanken att det var en fördel att komma högt upp? Men nu är det tvärtom? Ursäkta att jag avviker från ämnet… [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Tillbaka
Topp