Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1233403" data-attributes="member: 29440"><p>För varm väderlek så har strukturen i belaget större betydelse än vallan. Men har strukturen mer eller mindre slitits bort och det är några plusgrader, speciellt natursnö så kan du nog märka lite skillnad på vilken valla du har.</p><p>Har du bra struktur på belaget så skulle jag köra på kallvalla om de vill ha långvarigare skydd. Är det minusgrader skulle jag säga att du inte märker mycket skillnad med eller utan valla oavsett strukturen. Men är belagen ovallade och mycket smutsiga och det är runt nollan eller varmare så kan nog känna en skillnad på glid/transportsträckorna.</p><p>Smutsen fastnar ju också lättare på ovallade belag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1233403, member: 29440"] För varm väderlek så har strukturen i belaget större betydelse än vallan. Men har strukturen mer eller mindre slitits bort och det är några plusgrader, speciellt natursnö så kan du nog märka lite skillnad på vilken valla du har. Har du bra struktur på belaget så skulle jag köra på kallvalla om de vill ha långvarigare skydd. Är det minusgrader skulle jag säga att du inte märker mycket skillnad med eller utan valla oavsett strukturen. Men är belagen ovallade och mycket smutsiga och det är runt nollan eller varmare så kan nog känna en skillnad på glid/transportsträckorna. Smutsen fastnar ju också lättare på ovallade belag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bästa skidor för sommarskidåkning?
Tillbaka
Topp