Bästa skidorna!

BillyBobby

Ny medlem
Bästa skidorna!
Efter alla inlägg om skidor och dess alla modeller med subjektiva och höga betyg på utrustning sidan undrar jag,

Vilken skida är de bästa alla kategorier?

Bästa skidorna!
Head monsterserien borde väll falla på att de inte har någon form av twintip. Jag tror twintip är ett krav för att kunna falla in under bästa skidorna alla kategorier. Jag tycker i alla fall att det är riktigt kul att kunna landa baklänges lite då och då.

Bästa skidorna!
Menar du den skida som är bäst på någon specifik sak relativt andra skidor för just den specifika saken eller menar du den skidan som är bra (i någon mening) på fler saker än någon annan skida.

En Völkl V-Explosiv är t.ex. väldigt bra att köra fort i uppkörd lössnö med men väldigt dålig att smiska stjärt med (ty breddan och tyngden gör den så svår att greppa att svingen blir allvarligt lidande). Man kan säga att den skidan, för vis typ av användning, smiskar stjärt men däremot inte är så bra att verkligen smiska stjärt med.
HitMe

Bästa skidorna!
Fritschmeier Joker torde vara världens genom tiderna bästa skida alla kategorier. Detta är en skida av typ "kompakt" som är överlägsen i alla snöförhållanden, i alla hastigheter och i alla typer av sväng. Kör fakie i pucklen och du märker inte ens pucklarna. Överlägsen på transporten och piskar sjärt och rockar fett i barnbacken. Eftersom den var så fucking good la man ner tillverkningen redan i slutet av sjuttiotalet. Hittar du ett par så slå till direkt.

Tha´s all kids! / MM

PS! Britney Spears är världens sexigaste tjej och alla som säger att hennes film var dålig är hjärndöda! DS.

Bästa skidorna!
intressant fraga?? öH!!!

gar d överhuvudtaget att fa ett svar pa denna fraga som inte är subjektivt??

haller f ö völkl gotama som en ruskigt bra skida!!

Tillbaka
Topp