Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Bästa/snabbaste sättet att lära sig åka skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 577937" data-attributes="member: 32948"><p>"Skidskola??? Skitsnack... Tyngden på dalskidan älskling - det är hela grejjen!!!"</p><p></p><p>Med all respekt MarkusO, men jag tror inte på din teori alls. </p><p>Jag praktiserade hos en enormt duktig skidlärare en gång. </p><p>En dag skulle vi lära ungar på ca 8-9 år att åka "parallellsvängar" tyckte föräldrarna. Inget larv och tjafs, barnen skulle vara tysta och snälla och åka fint, och vi skulle vara stränga. </p><p>När föräldrarna gått, fullkomligt exploderar skidläraren. I en timme leker vi indianer, åker baklänges, hittar på hyss etc etc. Inte ett enda "du ska tänka på" eller "glöm inte" på hela timmen, och när lektionen var slut åkte barnen skidor som få. </p><p>Receptet? </p><p>1st entusiastisk skidlärare (privatlektion) </p><p>1 nypa rock n' roll</p><p>200kg ren och skär skidglädje</p><p></p><p>Ditt program må vara teoretiskt genomförbart. Men skidåkning är inte teoretiskt. Det är praktiskt! Det saknar ju skidglädje fullständigt! </p><p></p><p>Nej, jag tror på att ha kul när man ska lära sig åka skidor. </p><p></p><p></p><p>Angående skärande svängar, så tror jag de flesta skidskolor går direkt på skärande sväng idag (efter plogsvängen)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 577937, member: 32948"] "Skidskola??? Skitsnack... Tyngden på dalskidan älskling - det är hela grejjen!!!" Med all respekt MarkusO, men jag tror inte på din teori alls. Jag praktiserade hos en enormt duktig skidlärare en gång. En dag skulle vi lära ungar på ca 8-9 år att åka "parallellsvängar" tyckte föräldrarna. Inget larv och tjafs, barnen skulle vara tysta och snälla och åka fint, och vi skulle vara stränga. När föräldrarna gått, fullkomligt exploderar skidläraren. I en timme leker vi indianer, åker baklänges, hittar på hyss etc etc. Inte ett enda "du ska tänka på" eller "glöm inte" på hela timmen, och när lektionen var slut åkte barnen skidor som få. Receptet? 1st entusiastisk skidlärare (privatlektion) 1 nypa rock n' roll 200kg ren och skär skidglädje Ditt program må vara teoretiskt genomförbart. Men skidåkning är inte teoretiskt. Det är praktiskt! Det saknar ju skidglädje fullständigt! Nej, jag tror på att ha kul när man ska lära sig åka skidor. Angående skärande svängar, så tror jag de flesta skidskolor går direkt på skärande sväng idag (efter plogsvängen) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Bästa/snabbaste sättet att lära sig åka skidor!
Tillbaka
Topp