Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Bästa/snabbaste sättet att lära sig åka skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peppe_scott" data-source="post: 577938" data-attributes="member: 46174"><p>Ja du =) </p><p></p><p>Nu har du i alla fall fått ytligare problem och det är att sålla den vettiga informationen mot den den mindre vettiga och sedan veta i vilket sammanhang du ska sätt den vettiga informationen i...</p><p></p><p>Så som din fråga lyder så är det bästa och snabbaste sättet att gå i skidskola utan tvekan dock så är det dyrast och du kan inte göra det förens du faktiskt är på en skidort... </p><p></p><p>Och beroende på hur mycket tid och energi du är villig att lägga ner samt mer exakt vilken kategori åkare du var och vill bli men jag förutsätter att du har hängt en del i parken med snowboard erfarenhet av åkning och hopp samt rotationer med bräda mm allmän park förståelse vill säga...</p><p></p><p>OBS!! detta tips är bara till för dig med lite pannben och detta kan även innebära en säsong skadad (dock var det så jag gjorde så jag vet att det funkar)</p><p></p><p></p><p>Men säg att du vill bli en fena i parken så fort som möjligt så skulle jag rekommendera att du köper ett par sjyssta pjäxor (verkar ju ändå som om du kommer spendera ett par dagar på snö)och sedan ett par billiga park lagg (kommer vara slitna och utan kant så försök inte lära dig åka skidor på dem) utan dessa är till för innan backarna öppnar och du har möjlighet att ta dig dit.</p><p></p><p>Men dessa lagg fyller bara sin funktion om du har möjligheten att sticka iväg med polarna och bygga ett litet hopp ute på närmsta gräsmatta med lätt lutning eller raila, räcker med en liten snöremsa och en kort flatbox och testa gärna hoppet ett par gånger först kanske testa en 180 för att få in rotationen (kom ihåg skyddsutrustning, du vill ju inte förstöra säsongen med något som skulle gått att hindra) polarna kan hjälpa dig med hur du ska göra på railen. Det bästa är alltid direkt feedback och upp på det igen. (jag tok kraschade första fyra gångerna sen satt den) </p><p></p><p>Sen när vinter väl kommer, hyr skidor fram tills dess att du får en känsla vad du vill ha och nu lägg energin på att lära dig faktiskt åka på dem. Spendera förmiddagen i barnbacke för att känna på grejerna boka en timme skidskola efter lunch och träna på de ni gjort efter till stängning. ( tålamod, uthållighet och jävlar anmana behövs)</p><p></p><p>Efter detta få du nu ta ställning hur mycket tid och mer pengar vill jag lägga och i förhållande till varandra. Men detta ger dig en bra start för att kunna hänga i parken och kunna utnyttja den.</p><p></p><p>Ett sista tips är att börja testa 180 och 360 på små kanter och gupp så som pistkanter mm till en början...</p><p></p><p>Utnyttja sidläran fråga om tips och snabbast sättet är att gå flera gånger och de anpassar lektionen efter vad du vill uppnå med din skidåkning så ingen kan säga att det tar för lång tid för så är det inte. </p><p></p><p>Mvh peppe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peppe_scott, post: 577938, member: 46174"] Ja du =) Nu har du i alla fall fått ytligare problem och det är att sålla den vettiga informationen mot den den mindre vettiga och sedan veta i vilket sammanhang du ska sätt den vettiga informationen i... Så som din fråga lyder så är det bästa och snabbaste sättet att gå i skidskola utan tvekan dock så är det dyrast och du kan inte göra det förens du faktiskt är på en skidort... Och beroende på hur mycket tid och energi du är villig att lägga ner samt mer exakt vilken kategori åkare du var och vill bli men jag förutsätter att du har hängt en del i parken med snowboard erfarenhet av åkning och hopp samt rotationer med bräda mm allmän park förståelse vill säga... OBS!! detta tips är bara till för dig med lite pannben och detta kan även innebära en säsong skadad (dock var det så jag gjorde så jag vet att det funkar) Men säg att du vill bli en fena i parken så fort som möjligt så skulle jag rekommendera att du köper ett par sjyssta pjäxor (verkar ju ändå som om du kommer spendera ett par dagar på snö)och sedan ett par billiga park lagg (kommer vara slitna och utan kant så försök inte lära dig åka skidor på dem) utan dessa är till för innan backarna öppnar och du har möjlighet att ta dig dit. Men dessa lagg fyller bara sin funktion om du har möjligheten att sticka iväg med polarna och bygga ett litet hopp ute på närmsta gräsmatta med lätt lutning eller raila, räcker med en liten snöremsa och en kort flatbox och testa gärna hoppet ett par gånger först kanske testa en 180 för att få in rotationen (kom ihåg skyddsutrustning, du vill ju inte förstöra säsongen med något som skulle gått att hindra) polarna kan hjälpa dig med hur du ska göra på railen. Det bästa är alltid direkt feedback och upp på det igen. (jag tok kraschade första fyra gångerna sen satt den) Sen när vinter väl kommer, hyr skidor fram tills dess att du får en känsla vad du vill ha och nu lägg energin på att lära dig faktiskt åka på dem. Spendera förmiddagen i barnbacke för att känna på grejerna boka en timme skidskola efter lunch och träna på de ni gjort efter till stängning. ( tålamod, uthållighet och jävlar anmana behövs) Efter detta få du nu ta ställning hur mycket tid och mer pengar vill jag lägga och i förhållande till varandra. Men detta ger dig en bra start för att kunna hänga i parken och kunna utnyttja den. Ett sista tips är att börja testa 180 och 360 på små kanter och gupp så som pistkanter mm till en början... Utnyttja sidläran fråga om tips och snabbast sättet är att gå flera gånger och de anpassar lektionen efter vad du vill uppnå med din skidåkning så ingen kan säga att det tar för lång tid för så är det inte. Mvh peppe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Bästa/snabbaste sättet att lära sig åka skidor!
Tillbaka
Topp