Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Bästa/snabbaste sättet att lära sig åka skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 577946" data-attributes="member: 13390"><p>1. Moneyman är inte 8 år. Jag tror inte han vill leka Indian. Hade han varit ett litet barn hade jag naturligtvis inte föreslagit ovanstående. Barn ska leka. Moneyman ska lära sig åka hyffsat, och det fort. Att det är kul att åka vet han redan. </p><p></p><p>och framförallt </p><p></p><p>2. Det är jäkligt roligt i alla fall! Jag har bara sett enormt glada miner bland mina försöksobjekt. Att utvecklas är sjukt kul! Att med kontroll och stil känna att man utvecklas mycket fortare än dem runt omkring likaså! Prova nya saker, bli bättre och upptäcka hur det fungerar! Sen att man funderar igenom vad man håller på med hindrar inte det. </p><p></p><p>Prova nån gång då Noljas... </p><p>Välj ut nån som i princip aldrig stått på ett par skidor, men som ändå är sportig och har rejäl grundkoll. Gärna med erfarenhet från nån annan på-snö-åkning, typ bräda (då slipper man krångel med att fatta hur det funkar på berget osv). Jag lovar, det händer grejer. Och objektet kommer att ha skitkul under tiden. Promise. </p><p></p><p></p><p>Sen är det klart att det funkar att låta skidskolan lära folk åka skidor. Naturligtvis. Det är ju det den är till för. Men att det skulle vara den enda vägen in i sporten - nja... </p><p>Jag anser däremot verkligen att det är en god idé att ta en lektion nån gång ibland för att utvecklas och få feedback. Det betyder ju inte att man tvunget måste lägga hela sin inlärning i handen på skidlärare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 577946, member: 13390"] 1. Moneyman är inte 8 år. Jag tror inte han vill leka Indian. Hade han varit ett litet barn hade jag naturligtvis inte föreslagit ovanstående. Barn ska leka. Moneyman ska lära sig åka hyffsat, och det fort. Att det är kul att åka vet han redan. och framförallt 2. Det är jäkligt roligt i alla fall! Jag har bara sett enormt glada miner bland mina försöksobjekt. Att utvecklas är sjukt kul! Att med kontroll och stil känna att man utvecklas mycket fortare än dem runt omkring likaså! Prova nya saker, bli bättre och upptäcka hur det fungerar! Sen att man funderar igenom vad man håller på med hindrar inte det. Prova nån gång då Noljas... Välj ut nån som i princip aldrig stått på ett par skidor, men som ändå är sportig och har rejäl grundkoll. Gärna med erfarenhet från nån annan på-snö-åkning, typ bräda (då slipper man krångel med att fatta hur det funkar på berget osv). Jag lovar, det händer grejer. Och objektet kommer att ha skitkul under tiden. Promise. Sen är det klart att det funkar att låta skidskolan lära folk åka skidor. Naturligtvis. Det är ju det den är till för. Men att det skulle vara den enda vägen in i sporten - nja... Jag anser däremot verkligen att det är en god idé att ta en lektion nån gång ibland för att utvecklas och få feedback. Det betyder ju inte att man tvunget måste lägga hela sin inlärning i handen på skidlärare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Bästa/snabbaste sättet att lära sig åka skidor!
Tillbaka
Topp