Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Bästa/snabbaste sättet att lära sig åka skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bl0ckm0ng0t" data-source="post: 578000"><p>Det är ju bara aelgen som läst igenom trådskaparens inlägg ordentligt, varför bry sig om åkteknik så mkt om målet är parkåkning? Visst behövs vissa grundläggande kunskaper för att åka runt i parken men som redan påtalats och vad jag själv sett så klarar sig många parkåkare med väldigt taskig grundteknik. Att ha bra grundteknik garanterar inte att man blir en bra parkåkare på nåt sätt det är jag själv bevis för. Vill man bli bra på park får man åka mkt park.</p><p></p><p>Men om målet är skidåkning över hela berget gäller skidskola, privat, även om jag tror MarkusO metod kan funka utmärkt OM man har någon med kunskap som coach övervakandes det hela. På egen hand är det nog lätt att det blir småfel som kan ta tid att jobba bort sen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bl0ckm0ng0t, post: 578000"] Det är ju bara aelgen som läst igenom trådskaparens inlägg ordentligt, varför bry sig om åkteknik så mkt om målet är parkåkning? Visst behövs vissa grundläggande kunskaper för att åka runt i parken men som redan påtalats och vad jag själv sett så klarar sig många parkåkare med väldigt taskig grundteknik. Att ha bra grundteknik garanterar inte att man blir en bra parkåkare på nåt sätt det är jag själv bevis för. Vill man bli bra på park får man åka mkt park. Men om målet är skidåkning över hela berget gäller skidskola, privat, även om jag tror MarkusO metod kan funka utmärkt OM man har någon med kunskap som coach övervakandes det hela. På egen hand är det nog lätt att det blir småfel som kan ta tid att jobba bort sen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Bästa/snabbaste sättet att lära sig åka skidor!
Tillbaka
Topp