Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa ställe för puder i Europa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Axel-F" data-source="post: 969390" data-attributes="member: 101618"><p>Jag var och säsongade i Val d'Isère 2011/2012. Trots att systemet Espace Killy (Val d'Isère/Tignes) är riktigt stort (300 km pist) kan man med lätthet ta sig igenom områdena med lift. Området är oerhört vackert och byn är trevlig med dess många barer, restauranger och affärer. Var du än befinner dig i systemet kan du med lätthet hitta off-pist. Oftast krävs det bara att du skråar och ökar din fallhöjd med 20-50 meter för att komma till utmärkta offpist-repor. Dock kan det vara svårt att veta vart pärlorna ligger om man inte varit där förut. En förutsättning för att du ska få bra off-pist är givetvis att det ska ha snöat ordentligt. Risken att det inte kommer ett fett dump just när du är där och åker skidor är å andra sidan ungefär lika stor, oavsett ort. Dock har jag hört att Engelberg ska vara den mest puder-säkra orten i alperna. Där har jag inte varit. Än...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Axel-F, post: 969390, member: 101618"] Jag var och säsongade i Val d'Isère 2011/2012. Trots att systemet Espace Killy (Val d'Isère/Tignes) är riktigt stort (300 km pist) kan man med lätthet ta sig igenom områdena med lift. Området är oerhört vackert och byn är trevlig med dess många barer, restauranger och affärer. Var du än befinner dig i systemet kan du med lätthet hitta off-pist. Oftast krävs det bara att du skråar och ökar din fallhöjd med 20-50 meter för att komma till utmärkta offpist-repor. Dock kan det vara svårt att veta vart pärlorna ligger om man inte varit där förut. En förutsättning för att du ska få bra off-pist är givetvis att det ska ha snöat ordentligt. Risken att det inte kommer ett fett dump just när du är där och åker skidor är å andra sidan ungefär lika stor, oavsett ort. Dock har jag hört att Engelberg ska vara den mest puder-säkra orten i alperna. Där har jag inte varit. Än... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Bästa ställe för puder i Europa?
Tillbaka
Topp