Bästa stället att formsputa pjäxorna?

eliasrygler

Medlem
Tjena!

Jag är på jakt efter nya pjäxor och har tänkt köra på formsprutade denna gång.
Undrar helt enkelt om någon har erfarenheter från någon speciell butik kring alperna där de är duktiga på pjäxor och formsprutning, har tänkt på Sport Conrad men är osäker på hur duktiga dem är.

Senast ändrad:
Hej !
Om du har vägarna förbi Sthlm kan jag varmt rekommendera Magnus Wörnert på Alpingaraget!
Han gjorde ett par Strolz + gjutna sulor åt mig inför säsongen 2017.

Har aldrig haft skönare pjäxor!
Han vet precis vad han håller på med!
Är rätt säker på att de har andra alternativ också om man inte gillar just det märket!

Har åkt på dessa i två år och nu var jag inne igen och fick hjälp att justerade dem !
En stor fördel att kunna gå tillbaks om man som jag bor i Sthlm!

Lycka till!

Med vänlig hälsning,
Jonas

Ett par nya Strolz går ju lös på 10 lax, men vill man ha något billigare, eller endast innerskon, sprutar Alpingaraget ävev innerskor från Sidas. Passar väl de flesta skal antar jag. Tror att dessa kostar crika 2500-3000 (eller något liknande)...

eliasrygler sa:
Undrar helt enkelt om någon har erfarenheter från någon speciell butik kring alperna där de är duktiga på pjäxor och formsprutning, har tänkt på Sport Conrad men är osäker på hur duktiga dem är.
Jag antar att du ska säsonga eftersom du undrar över butik i alperna. Nu är alperna ett stort område, så jag rekommenderar att du går ut på byn, frågar mellan tio och femton locals som åker skidor (tänk skidlärare, pistörer med flera) var du hittar bästa stället för bootfitting. Gå dit flest rekommenderar dig. Sportconrad har jag ingen uppfattning om, men deras butiker ligger i Tyskland, varav bara en i alperna (Garmisch, vill jag minnas).

Senast ändrad:
tacksam för alla svar, just nu ser det ut som att jag drar till jennewein i St. Anton då jag bara har hört bra saker om dem, om det inte är så att någon annan har några nice tips om bootfitting i alperna?

Tillbaka
Topp