Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
bästa veckorna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1048755" data-attributes="member: 83225"><p>Nja, mest snö är det antagligen framåt slutet av mars men då är det antagligen också för varmt på dagarna, vilket innebär att snön är hård, för att bli slushig mitt på dagarna. </p><p></p><p>Mina bästa puderdagar i Sverige har varit runt nyår/trettonhelgen i Ramis eller en påsk i Åre då det helt plötsligt kräksnöade men finns nog inga vetenskapliga bevis för detta. </p><p></p><p>Grunden är nog dock att vill du optimera puderdagarna får du nog fokusera på den kallare delen av vintern. Från jul/nyår och fram till kanske månadsskiftet februari/mars. Sen är det klart, åker du till Riksgränsen eller så kan du säkert hitta bra puder betydligt senare, jag utgick från liftburen åkning i "normala "fjällen"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1048755, member: 83225"] Nja, mest snö är det antagligen framåt slutet av mars men då är det antagligen också för varmt på dagarna, vilket innebär att snön är hård, för att bli slushig mitt på dagarna. Mina bästa puderdagar i Sverige har varit runt nyår/trettonhelgen i Ramis eller en påsk i Åre då det helt plötsligt kräksnöade men finns nog inga vetenskapliga bevis för detta. Grunden är nog dock att vill du optimera puderdagarna får du nog fokusera på den kallare delen av vintern. Från jul/nyår och fram till kanske månadsskiftet februari/mars. Sen är det klart, åker du till Riksgränsen eller så kan du säkert hitta bra puder betydligt senare, jag utgick från liftburen åkning i "normala "fjällen" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
bästa veckorna
Tillbaka
Topp