Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bataleon Evil Twin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ingoo" data-source="post: 390945" data-attributes="member: 66349"><p>Tjena grabbar! tebax igen från jobbet...</p><p></p><p>Jag kör nu på Bataleons egna bindningar från förra året dom där zebra-randiga o har aldrig varit mer nöjd. Innan dess körde jag på DrakeSupersport men där sprack hälkappen efter några dagar, först på högra sen på vänstra sidan... detsamma hände min bror men jag tror dom har fixat det tills i år... Jag gillar även Burton men problemet som jag hade var att dom inte passade till mina boots med storlek 43, för att deras MEDIUM går från 41-43 o deras LARGE är 43+ ...Medium är för litet o Large är sjukt stora.. annars hade jag nog köpt Burton igen eftersom man får reservdelar till dom överallt ifrån... hade ett paar Mission 05/06 först i M sen bytte jag till L men sålde dom sen eftersom ingen passade.. men annars får du tag med dina boots o testa i bindnigarna eftersom det skiljer så otroligt mycket på ytterskorn mått mellan olika märken...</p><p>När jag säsongade i Sälen var det typ 8 av 10 som pajade sina Burton Cartel under säsongen o det var också bakkappan som pajade... men tydligen var det för att hälkappan satt fast i bottenplattan med ett litet lock som kan kunde öppna för mera tweak eller låsa för mera stabilitet o respons... o när man sen åkte sittlift så träffade liftstolen precis i hälkappans överkant som inte gav efter eftersom den satt fast o då pajade dom med tiden... men nu använder dom inga såna hälkapps-lås längre så det problem borde vara löst o sen får man alltid nytt på Burtons garanti...</p><p></p><p>men som sagt, jag är sjukt nöjd med mina Bataleon designade SP-Brotherhood bindningar, framförallt deras gummi-"buffer" mellan bräda o binding är suverän, förstår inte att alla märken har sånt på sina bindnigar (Ride har såna med)...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ingoo, post: 390945, member: 66349"] Tjena grabbar! tebax igen från jobbet... Jag kör nu på Bataleons egna bindningar från förra året dom där zebra-randiga o har aldrig varit mer nöjd. Innan dess körde jag på DrakeSupersport men där sprack hälkappen efter några dagar, först på högra sen på vänstra sidan... detsamma hände min bror men jag tror dom har fixat det tills i år... Jag gillar även Burton men problemet som jag hade var att dom inte passade till mina boots med storlek 43, för att deras MEDIUM går från 41-43 o deras LARGE är 43+ ...Medium är för litet o Large är sjukt stora.. annars hade jag nog köpt Burton igen eftersom man får reservdelar till dom överallt ifrån... hade ett paar Mission 05/06 först i M sen bytte jag till L men sålde dom sen eftersom ingen passade.. men annars får du tag med dina boots o testa i bindnigarna eftersom det skiljer så otroligt mycket på ytterskorn mått mellan olika märken... När jag säsongade i Sälen var det typ 8 av 10 som pajade sina Burton Cartel under säsongen o det var också bakkappan som pajade... men tydligen var det för att hälkappan satt fast i bottenplattan med ett litet lock som kan kunde öppna för mera tweak eller låsa för mera stabilitet o respons... o när man sen åkte sittlift så träffade liftstolen precis i hälkappans överkant som inte gav efter eftersom den satt fast o då pajade dom med tiden... men nu använder dom inga såna hälkapps-lås längre så det problem borde vara löst o sen får man alltid nytt på Burtons garanti... men som sagt, jag är sjukt nöjd med mina Bataleon designade SP-Brotherhood bindningar, framförallt deras gummi-"buffer" mellan bräda o binding är suverän, förstår inte att alla märken har sånt på sina bindnigar (Ride har såna med)... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bataleon Evil Twin
Tillbaka
Topp