Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bataleon Evil Twin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ingoo" data-source="post: 393211" data-attributes="member: 66349"><p>jag tror han som kom på det studerade snowboardens form i fem år o kom sen på det i slutet på -98 tror jag det var... sen försökte dom sälja idén till bl.a. Burton o andra men ingen nappade vilket gjorde att dom bestämmde sig för att göra egna brädor, men dom fick inte sitt patent förrän -03? tror det var nåt sånt.. stog på deras gamla hemsida iaf...</p><p>googla på det, det finns säkert nånstans...</p><p></p><p>alltså allt jag läst på det där forumet är det här: </p><p></p><p>"im slowly getting convinced, a semi pro I worked with last winter was riding a protype burton, (from this season) , it is concave Ie the centre is lower than the edge, like a skate board, meant to make less contact with objects like rails etc, therefore less catching, you can only just tell, is this the same idea as the bataleon?"</p><p></p><p>o den andra killen svarade:</p><p></p><p>"Similar, Volkl do one too with a curved base, but these bases all have a nice gentle curve, and no flat portions - it's if you like still a single base, but with a curve. The triple base stuff is 3 flat surfaces, no curving. So you have that concave effect, but when you look close you can see it's a " \_/ " shape, not a " U " shape. Same principle, but the triple base is patented. Their website explains it far better than I can."</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ingoo, post: 393211, member: 66349"] jag tror han som kom på det studerade snowboardens form i fem år o kom sen på det i slutet på -98 tror jag det var... sen försökte dom sälja idén till bl.a. Burton o andra men ingen nappade vilket gjorde att dom bestämmde sig för att göra egna brädor, men dom fick inte sitt patent förrän -03? tror det var nåt sånt.. stog på deras gamla hemsida iaf... googla på det, det finns säkert nånstans... alltså allt jag läst på det där forumet är det här: "im slowly getting convinced, a semi pro I worked with last winter was riding a protype burton, (from this season) , it is concave Ie the centre is lower than the edge, like a skate board, meant to make less contact with objects like rails etc, therefore less catching, you can only just tell, is this the same idea as the bataleon?" o den andra killen svarade: "Similar, Volkl do one too with a curved base, but these bases all have a nice gentle curve, and no flat portions - it's if you like still a single base, but with a curve. The triple base stuff is 3 flat surfaces, no curving. So you have that concave effect, but when you look close you can see it's a " \_/ " shape, not a " U " shape. Same principle, but the triple base is patented. Their website explains it far better than I can." [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bataleon Evil Twin
Tillbaka
Topp