Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bataleon Fun Kink 2011 vs StepChild Chamberlain
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SverigeTomten" data-source="post: 869465" data-attributes="member: 73999"><p>Jag har precis införskaffat en evil twin men jag har kört med andra TBT brädor sen tidigare. Största skillnaden mellan Funkinken och simonchamberlain är att funkinken är roligare på hopp, och är mer skoningsam mot hugg. Dock så är skäret mycket stabilare på simon chamberlain, den är styvare och är faktiskt riktigt bra på stora hopp också, dock så är den inte lika förlåtande som funkinken. Jag har två favoritmärken och det är Stepchild och Bataleon. Bägge brädor är allround men de känns olika när man väl står på dem och jämför.</p><p></p><p>Jag kan säga att min gamla bräda, Bataleon airobic har gjort att jag har utvecklats riktigt fort på småparken och på rails. Från att ha utgåt från 180 upp som bästa trick på rails så ligger jag just nu på 270 upp revert 180 av på en 6m box, visst inte så imponerande trick men tänk utvecklingsmässigt på 4 månader...</p><p></p><p>Simon chamberlain å andra sidan har hjälpt mig så stört att bli bättre på pist. Jag lärde mig göra euro-carves med den och innan jag knäckte den så kunde jag lägga cirkel-skär. Men den har funkat riktigt bra över allt, pipe, pist, backcountry, you name it. </p><p><strong></strong></p><p><strong>TL;DR</strong></p><p></p><p>Så om du håller dig en aningen mer till pisten eller hoppar stora svarta hopp och inte mycket rails alls, gå för Simon Chamberlain. Om du är mer av en parkråtta så kommer du föredra funkinken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SverigeTomten, post: 869465, member: 73999"] Jag har precis införskaffat en evil twin men jag har kört med andra TBT brädor sen tidigare. Största skillnaden mellan Funkinken och simonchamberlain är att funkinken är roligare på hopp, och är mer skoningsam mot hugg. Dock så är skäret mycket stabilare på simon chamberlain, den är styvare och är faktiskt riktigt bra på stora hopp också, dock så är den inte lika förlåtande som funkinken. Jag har två favoritmärken och det är Stepchild och Bataleon. Bägge brädor är allround men de känns olika när man väl står på dem och jämför. Jag kan säga att min gamla bräda, Bataleon airobic har gjort att jag har utvecklats riktigt fort på småparken och på rails. Från att ha utgåt från 180 upp som bästa trick på rails så ligger jag just nu på 270 upp revert 180 av på en 6m box, visst inte så imponerande trick men tänk utvecklingsmässigt på 4 månader... Simon chamberlain å andra sidan har hjälpt mig så stört att bli bättre på pist. Jag lärde mig göra euro-carves med den och innan jag knäckte den så kunde jag lägga cirkel-skär. Men den har funkat riktigt bra över allt, pipe, pist, backcountry, you name it. [b] TL;DR[/b] Så om du håller dig en aningen mer till pisten eller hoppar stora svarta hopp och inte mycket rails alls, gå för Simon Chamberlain. Om du är mer av en parkråtta så kommer du föredra funkinken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bataleon Fun Kink 2011 vs StepChild Chamberlain
Tillbaka
Topp