Bataleon Hero 164 VS. Gnu Atered Genetics

Jokkasin

Medlem
Hey!

Nu har jag ett litet problem, som de flesta har är att välja ny bräda. Valet står mellan en bataleon hero 164 05/06 och en gnu altered genetics 162 04/05.Båda dess brädor verkar var super tuffa och är inga multiproducerade heller om man jämför med t.ex Burton. Jag är en ganska lång typ på 193cm och mina 45:or håller mej stadigt på marken. Jag är medveten om att jag ska ha en bräda med 26cm i waist och båda dessa brädor har det. Från förr har jag en Santa Cruz GLX Limited 166 som är ganska styv som jag använder i pist.

Pris uppgifter

bataleon hero 560€
gnu altered genetics 450€

Så är frågan: VILKEN SKALL JAG KÖPA???

Mvh. Johan

Jag skulle helt klart satsa på Gnun. Det är för lite skillnad mellan din Santa Cruz och den Bataleon du funderar på. Dessutom är Gnu ett übercoolt märke som jättemånga tror är värsta b-märket när det i själva verket handlar om några av de bästa brädorna som finns.

Trust Mervin Manufacturing!!!

Du ska ju helt klart välja Bataleon!! Jag körde på dreas brädor i USA lite förra året, och de är helt sjukt kul att åka på! Go Bataleon, go!!!

Pär

Det är ju ganska uppenbart att santapelle inte satt fötterna på någon Gnu förr...
Jag vet inte så mycket om deras storfot modeller eftersom jag bara har ett par små 42..
Men jag föredrar Gnu framför Bataleon.

Tja,
För några år sedan när det var dags för mej att skaffa ny bräda, var ett av valen just en Gnu och Gnu Altered Genetics var en av modellerna (den kom bra även i några av dåtidens tester). Det blev dock in Genetics, jag ville ha en längre samt smalare midja, och det blev Option Signature istället. Du kan läsa lite reviews från den tiden på http://www.outdoorreview.com/cat/snowboard-equipment/snowboards/freeride/Gnu/PRD_104280_4194crx.aspx . Själv skulle jag helt klart kolla in Gnu istället för Bataleon (jag har testat Bataleaon väldigt lite dock)

Ride on brother,

Åkte på en Bataleon Hero 53 i Stryn i somras, en vecka, fick låna den gratis av Bataleon – man tackar! Kan inte uttala mig om is, eftersom sommar är mest slask, men brädan räddade mig ett antal gånger när jag gjorde bort mig och tog mark 90° – otroligt att det ofta bara gick att åka ur det. Jag skaffar en Evil Twin 51 i år. Känns ovant att peka den rakt ner i början, eftersom den kan vara lite off och fortfarande inte hugga – känns lite som den simmar omkring, men inget allvarligt händer dock.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp