Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Bataleon köp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eevee" data-source="post: 240029" data-attributes="member: 68978"><p>Hejsan!</p><p></p><p>Jag har nu under 2 veckor lärt mig Extremt mycket om brädor och alla olika märken genom att läsa recensioner osv. Och bestämde mig för att införskaffa min första bräda efter många år av hyrande. Jag har med hjälp av pinns guide kommit fram till att jag vill ha medium stiff på mina grejer, och det verkar som att jag kommer kunna utvecklas bäst så. Bataleon brädorna var det jag fastnade för, speciellt The Hero 161. Den var lite stiffare än medel och har bara hört massa bra om den. </p><p></p><p>Min setup skulle nu se ut som följade</p><p></p><p>Boots: Har inte prövat alltför många men verkar bli Burton ion</p><p>Board: Bataleon The hero</p><p>Bindning: Bataleon The allies eller burton cartel</p><p></p><p></p><p>Jag är 180 cm lång</p><p>Väger 70 kg</p><p>Skor: 43</p><p></p><p></p><p>Mina frågor är: </p><p></p><p>The hero 161 är 25,2 mina fötter ligger runt 26. Kommer detta bli ett problem?</p><p></p><p>Tror ni detta blir ett bra paket att kunna utvecklas med både pist och när det gäller tricks?</p><p></p><p>Har inte hittat en enda kommentar om Bataleon The allies bindningarna över hela internet. Någon som prövat dem?</p><p></p><p>Detta var svaret jag fick angående The allies i ett mail från en Bataleon anställd:</p><p></p><p>"Our bindings are pretty responsive as the heelcup is in aluminium and the plastic base is quiet stiff. But the high back is soft and the front strap/ cap strap is soooo comfortable, actually way more comfortable tha the Burton cap strap. I used to ride the burton bindings for years and nothing made me changed my mind until i tried the Allies"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eevee, post: 240029, member: 68978"] Hejsan! Jag har nu under 2 veckor lärt mig Extremt mycket om brädor och alla olika märken genom att läsa recensioner osv. Och bestämde mig för att införskaffa min första bräda efter många år av hyrande. Jag har med hjälp av pinns guide kommit fram till att jag vill ha medium stiff på mina grejer, och det verkar som att jag kommer kunna utvecklas bäst så. Bataleon brädorna var det jag fastnade för, speciellt The Hero 161. Den var lite stiffare än medel och har bara hört massa bra om den. Min setup skulle nu se ut som följade Boots: Har inte prövat alltför många men verkar bli Burton ion Board: Bataleon The hero Bindning: Bataleon The allies eller burton cartel Jag är 180 cm lång Väger 70 kg Skor: 43 Mina frågor är: The hero 161 är 25,2 mina fötter ligger runt 26. Kommer detta bli ett problem? Tror ni detta blir ett bra paket att kunna utvecklas med både pist och när det gäller tricks? Har inte hittat en enda kommentar om Bataleon The allies bindningarna över hela internet. Någon som prövat dem? Detta var svaret jag fick angående The allies i ett mail från en Bataleon anställd: "Our bindings are pretty responsive as the heelcup is in aluminium and the plastic base is quiet stiff. But the high back is soft and the front strap/ cap strap is soooo comfortable, actually way more comfortable tha the Burton cap strap. I used to ride the burton bindings for years and nothing made me changed my mind until i tried the Allies" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Bataleon köp
Tillbaka
Topp