Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Bättre åkare!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1080536" data-attributes="member: 83225"><p>Utifrån det du efterfrågar blir det lite märkligt med UCPA. Det är nämligen så att det är ganska vanligt att offpistguiderna man får när man väljer offpistgrupp säger ungefär "Im guide, not teacher". Om du däremot väljer vanlig grupp, fast expert, så får du en "lärare" istället. Kruxet är ju dock att du vill åka offpist och det kommer du att få göra mer i en offpistgrupp förstås. Dock ska sägas att en normal expertgrupp kommer att åka en hel del offpist också vid tillfälle</p><p></p><p>När det gäller center skulle jag starkt avråda från Argentiere/Chamonix ifall du tänker välja offpistgrupp. Sannolikheten att du får en bergsguide som är helt ointresserad av att lära ut åkteknik är ganska stor just här. Dock måste jag erkänna att jag själv haft väldigt teknikutvecklande åkning just i Chamonix med UCPA men det var mer att jag just då råkade befinna mig i ett utvecklingsskede som passade de rådande förutsättningarna rätt bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1080536, member: 83225"] Utifrån det du efterfrågar blir det lite märkligt med UCPA. Det är nämligen så att det är ganska vanligt att offpistguiderna man får när man väljer offpistgrupp säger ungefär "Im guide, not teacher". Om du däremot väljer vanlig grupp, fast expert, så får du en "lärare" istället. Kruxet är ju dock att du vill åka offpist och det kommer du att få göra mer i en offpistgrupp förstås. Dock ska sägas att en normal expertgrupp kommer att åka en hel del offpist också vid tillfälle När det gäller center skulle jag starkt avråda från Argentiere/Chamonix ifall du tänker välja offpistgrupp. Sannolikheten att du får en bergsguide som är helt ointresserad av att lära ut åkteknik är ganska stor just här. Dock måste jag erkänna att jag själv haft väldigt teknikutvecklande åkning just i Chamonix med UCPA men det var mer att jag just då råkade befinna mig i ett utvecklingsskede som passade de rådande förutsättningarna rätt bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Bättre åkare!
Tillbaka
Topp