Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bättre att välja kraftigare bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1048188" data-attributes="member: 13863"><p>Okey ... låt oss anta att fjäderns väg verkligen är proportionell mot kraften (linjär). Hur påverkar då bindningen konstruktion? Sannolikt är inte mekaniken i bindningen lika linjär, eller? Både mekanik, intern och extern friktion påverkar. </p><p></p><p>Jag tror faktiskt inte det finn en generell sanning utan att det snarare är så att skilda bindningar beter sig väldigt olika, vilket också Marshal påpekar. Men om det är en högkvalitativ bindning med en bra konstruktion och förstklassig fjäder borde det inte vara något problem att ligga lågt på DIN-skalan. Men jag tror inte att detta gäller alla bindningar. Gissningsvis är varken fjäder eller mekanik helt linjär i sin funktion på enklare bindningar.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1048188, member: 13863"] Okey ... låt oss anta att fjäderns väg verkligen är proportionell mot kraften (linjär). Hur påverkar då bindningen konstruktion? Sannolikt är inte mekaniken i bindningen lika linjär, eller? Både mekanik, intern och extern friktion påverkar. Jag tror faktiskt inte det finn en generell sanning utan att det snarare är så att skilda bindningar beter sig väldigt olika, vilket också Marshal påpekar. Men om det är en högkvalitativ bindning med en bra konstruktion och förstklassig fjäder borde det inte vara något problem att ligga lågt på DIN-skalan. Men jag tror inte att detta gäller alla bindningar. Gissningsvis är varken fjäder eller mekanik helt linjär i sin funktion på enklare bindningar. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bättre att välja kraftigare bindning?
Tillbaka
Topp