battre sent an aldrig

catolino

Ny medlem
battre sent an aldrig
Nu blommar det i asfalten...som om det inte vore nog med huvudbry!
Lite trumpen och nedslagen efter att tillbringat helgen i la clusaz i jakt pa jobb till sasongen. Jag har lamnat mitt spar pa varje bar och restaurang...en uppsjo av cv s, den taktiken ar val kand.
Nagon erfaren sasongare som har en sussning om hur jobbsituationen ser ut ifall man dyker upp i slutet av januari? E det kannt att sasongare slutar efter nan manad och drar sin kos...eller bara trottnar, och lamnar sitt jobb for en annan parvel? ack..
Hejjop

battre sent an aldrig
Tjena
För 2 år sedan fick jag reda på att jag med omedelbar verkan hade ledigt i 2.5 månader. Detta skedde i mitten på januari och det enda jag visste var att det betydde skidåkning! Jag skickade ut cirka 40 mäjl till olika hotell i zermatt och mayerhofen och satt o väntade på svar. Det tog 2 dar så ringde en kvinna från ett hotell som jag inte skickat till och erbjöd mig jobb. Fick en dag på mig att ta reda på info om hotellet och bestämma mig. Det var bara att köra på det för min del.

Saken är den att efter nyår så blir det lite lugnare men nyår är tufft så de anställda får rätt snabbt reda på om de kan stanna hela säsongen eller inte. Ett annat alternativ är att någon skadar sig och det är ju rätt vanligt bland säsongare. Alltså mitt tips är att ösa ut CV:n på hotell du vill jobba på med mäjl precis efter nyårsafton så kommer det säkert att lösa sig.

Tillbaka
Topp