Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
BC Atris eller Corvus
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1145789" data-attributes="member: 29440"><p>[USER=155279]@klassy[/USER] Jag var kanske lite otydlig, jag har inte testat vanliga Opinion utan bara ”Opinion 108 Charger” så kan inte jämföra dem.</p><p>Men chargern är inte en så ”chargig” skida som namnet antyder. Går som på räls i carvingsvängarna och har en lagom spänst fär att ge bra tryck ut ut svängen, tycker även att den var lätt att variera svängarnas storlek.</p><p></p><p>Har du den ”gamla” Soul 7 eller Soul 7 HD?</p><p></p><p>Angåenda Aninman så tycker jag inte den känns så bred som den är, jag märkte ingen större skillnad på den och Atris. Atris kändes mjukare och Inte lika livlig i jämförelse med Anima. Jag hade 16/17 års modell med lite kortare radie och har inte testat den nya Atris. </p><p>Animan har jag kvar då jag tyckte den var minst lika bra i pist t.o.m lite bättre och ville ha bredare skida för offpisten. De är ju absolut inte för breda för svensk offpist. Men kör man övervägande hårdare pist och inte prioriterar offpistegenskaperna så skulle jag kanske välja nåt smalare. Men vårskidåkning i mjuk och även lite uppåkt pist så är de absolut ett bra skidval.</p><p>Kompletterade sen med ett par Line SD 104 som väl är lite mer pistorienterade men ändå</p><p>flyter tillräckligt bra i svensk offpist. Just nu är det favoritskidorna som funkat till det mesta.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1145789, member: 29440"] [USER=155279]@klassy[/USER] Jag var kanske lite otydlig, jag har inte testat vanliga Opinion utan bara ”Opinion 108 Charger” så kan inte jämföra dem. Men chargern är inte en så ”chargig” skida som namnet antyder. Går som på räls i carvingsvängarna och har en lagom spänst fär att ge bra tryck ut ut svängen, tycker även att den var lätt att variera svängarnas storlek. Har du den ”gamla” Soul 7 eller Soul 7 HD? Angåenda Aninman så tycker jag inte den känns så bred som den är, jag märkte ingen större skillnad på den och Atris. Atris kändes mjukare och Inte lika livlig i jämförelse med Anima. Jag hade 16/17 års modell med lite kortare radie och har inte testat den nya Atris. Animan har jag kvar då jag tyckte den var minst lika bra i pist t.o.m lite bättre och ville ha bredare skida för offpisten. De är ju absolut inte för breda för svensk offpist. Men kör man övervägande hårdare pist och inte prioriterar offpistegenskaperna så skulle jag kanske välja nåt smalare. Men vårskidåkning i mjuk och även lite uppåkt pist så är de absolut ett bra skidval. Kompletterade sen med ett par Line SD 104 som väl är lite mer pistorienterade men ändå flyter tillräckligt bra i svensk offpist. Just nu är det favoritskidorna som funkat till det mesta. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
BC Atris eller Corvus
Tillbaka
Topp