Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
BD Amperage eller Zealot som allroundskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ZINGO77" data-source="post: 900135" data-attributes="member: 65964"><p>Vill uppdatera mina "andvända till det mesta" skidor och har efter div. internet surfning fastnat för BD Amperage. Någon som åkt dem och då främst i pist. Är övertygad att de är oerhört roliga i pudret men hur är dem i Åre under mars månad tex? Är det bättre att gå för en Zealot ? Känns som två helt olika skidor och jag är rädd för att Zealot inte är lekfull nog i vardags åkningen. Förslag på andra skidor?</p><p>Idag har jag ett par Rossignol S6 186 som allround skida men vill uppdatera till nyare teknik.</p><p></p><p>I garderoben står även ett par Fischer SL 165 WC för isiga Sälen dagar och ett par Head Carlos för Kanada resan så jag vill ha en skida för Sverige / alperna. Ska vara en skida som uppmuntrar till lekfull åkning. Åker 20-35 dagar/år främst i alperna /Åre, väger 88 kg och förespråkar sist ner är en skit attityd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ZINGO77, post: 900135, member: 65964"] Vill uppdatera mina "andvända till det mesta" skidor och har efter div. internet surfning fastnat för BD Amperage. Någon som åkt dem och då främst i pist. Är övertygad att de är oerhört roliga i pudret men hur är dem i Åre under mars månad tex? Är det bättre att gå för en Zealot ? Känns som två helt olika skidor och jag är rädd för att Zealot inte är lekfull nog i vardags åkningen. Förslag på andra skidor? Idag har jag ett par Rossignol S6 186 som allround skida men vill uppdatera till nyare teknik. I garderoben står även ett par Fischer SL 165 WC för isiga Sälen dagar och ett par Head Carlos för Kanada resan så jag vill ha en skida för Sverige / alperna. Ska vara en skida som uppmuntrar till lekfull åkning. Åker 20-35 dagar/år främst i alperna /Åre, väger 88 kg och förespråkar sist ner är en skit attityd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
BD Amperage eller Zealot som allroundskida?
Tillbaka
Topp