Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
BD skidor kontra Dynafit skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blidee" data-source="post: 910086" data-attributes="member: 76971"><p>Jag körde Dynafit Stoke förra säsongen och byter till Dynafit Drift för i år. Körde Dynafit FT12 på stokesen och byter till Plum Guide på driften. </p><p></p><p>Jag tycker att Stoke är en grym skida på alla sätt förutom att Dynafit inte har satt i några vettiga inserts i dem. Jag fick tådelen utsliten ur mina i slutet på säsongen, alla insertsen slets rätt ur skidan så det var alltså den som det var fel på och inte bindningen. Har hört om ett antal som råkat ut för samma så jag sålde istället för att åka och vara orolig för att det skulle hända igen med de nya som Dynafit skickade till mig. Till Dynafits fördel så ska sägas att de ger väldigt bra service och garanti vid olyckor med utrustning. </p><p></p><p>Black Diamond Drift har jag inte testat ännu men tror att jag kommer gilla den då den är ganska lik Stoke i flexet och väger ungefär samma och det är lätta skidor jag är ute efter då jag turar en hel del. De är även lite smalare än Stoke och det tror jag kan vara till fördel vad gäller kantgrepp gentemot de andra, nosen är ganska mycket bredare så den flyter nog fint i puder. </p><p></p><p>Jag håller nog med Nojlas i frågan varför du vill ha så smala skidor. Var är tanken att du ska tura? Om du vill ha en skida som är lite mer puderorienterad men ändå kan hantera brant terräng med kass snö så hade jag nog föreslagit något i 100-106mm klassen men lite tiprocker och platt tail, min uppfattning är att man inte tappar nämnvärt i kantgrepp men får ett bättre flyt iom bredd och rocker. </p><p></p><p>Vill du hålla dig under hundra så kanske Dynafit Manaslu? Beroende på vad för åkning vi snackar om, de är ju inga chargerlagg direkt. Å andra sidan så är inga skidor som väger under 2kg/st superstabila, kan du leva med att det inte är superlätta så kanske Black Diamond verdict?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blidee, post: 910086, member: 76971"] Jag körde Dynafit Stoke förra säsongen och byter till Dynafit Drift för i år. Körde Dynafit FT12 på stokesen och byter till Plum Guide på driften. Jag tycker att Stoke är en grym skida på alla sätt förutom att Dynafit inte har satt i några vettiga inserts i dem. Jag fick tådelen utsliten ur mina i slutet på säsongen, alla insertsen slets rätt ur skidan så det var alltså den som det var fel på och inte bindningen. Har hört om ett antal som råkat ut för samma så jag sålde istället för att åka och vara orolig för att det skulle hända igen med de nya som Dynafit skickade till mig. Till Dynafits fördel så ska sägas att de ger väldigt bra service och garanti vid olyckor med utrustning. Black Diamond Drift har jag inte testat ännu men tror att jag kommer gilla den då den är ganska lik Stoke i flexet och väger ungefär samma och det är lätta skidor jag är ute efter då jag turar en hel del. De är även lite smalare än Stoke och det tror jag kan vara till fördel vad gäller kantgrepp gentemot de andra, nosen är ganska mycket bredare så den flyter nog fint i puder. Jag håller nog med Nojlas i frågan varför du vill ha så smala skidor. Var är tanken att du ska tura? Om du vill ha en skida som är lite mer puderorienterad men ändå kan hantera brant terräng med kass snö så hade jag nog föreslagit något i 100-106mm klassen men lite tiprocker och platt tail, min uppfattning är att man inte tappar nämnvärt i kantgrepp men får ett bättre flyt iom bredd och rocker. Vill du hålla dig under hundra så kanske Dynafit Manaslu? Beroende på vad för åkning vi snackar om, de är ju inga chargerlagg direkt. Å andra sidan så är inga skidor som väger under 2kg/st superstabila, kan du leva med att det inte är superlätta så kanske Black Diamond verdict? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
BD skidor kontra Dynafit skidor
Tillbaka
Topp