Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bedömning - felmonterad Marker Duke?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 940210" data-attributes="member: 83225"><p>Men nu pratar vi inte om butiker utan om huruvida någon kan utföra monteringar för 150 spänn eller inte. Och även ifall vi säger att monteringar tog 20 min så snackar vi ändå 450 spänn i timmen. Det är ungefär i storleksordningen av vad en elektriker eller motsvarande kostar i timmen. När jag går nånstans för att få mina skidor monterade så har ju inte jag lust att betala för att de ska kunna hålla ett stort lager med skidor. Om jag däremot vill kunna testa skidor i närheten av butiken så får jag ju ta smällen och betala för att de ska kunna hålla ett testlager. Det anser jag är helt rimligt, men jag förstår inte varför verkstadskunden ska behöva betala för mitt nyttjande av det testlagret. 150 spänn är väldigt billigt, det kan jag hålla med om, men det går. Sen är det klart att butiker får ta hur mycket betalt de vill men jag som kund kommer ju inte gå till en som tar 300 för nåt som alla andra tar 150 för, om inte den so tar 300 är rejält mycket bättre. Min erfarenhet är snarare att den dyraste jag använt varit klart sämst...</p><p></p><p>edit: Och utifrån vad vi sett i den här tråden så verkar ju även 150 spänn vara ganska orimligt för många butiker med tanke på att de inte verkar vara allt för vassa på det de håller på med. (Det gäller alltså de butiker som stått för dessa monteringar. Det finns massa annat folk som vet vad de håller på med.)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 940210, member: 83225"] Men nu pratar vi inte om butiker utan om huruvida någon kan utföra monteringar för 150 spänn eller inte. Och även ifall vi säger att monteringar tog 20 min så snackar vi ändå 450 spänn i timmen. Det är ungefär i storleksordningen av vad en elektriker eller motsvarande kostar i timmen. När jag går nånstans för att få mina skidor monterade så har ju inte jag lust att betala för att de ska kunna hålla ett stort lager med skidor. Om jag däremot vill kunna testa skidor i närheten av butiken så får jag ju ta smällen och betala för att de ska kunna hålla ett testlager. Det anser jag är helt rimligt, men jag förstår inte varför verkstadskunden ska behöva betala för mitt nyttjande av det testlagret. 150 spänn är väldigt billigt, det kan jag hålla med om, men det går. Sen är det klart att butiker får ta hur mycket betalt de vill men jag som kund kommer ju inte gå till en som tar 300 för nåt som alla andra tar 150 för, om inte den so tar 300 är rejält mycket bättre. Min erfarenhet är snarare att den dyraste jag använt varit klart sämst... edit: Och utifrån vad vi sett i den här tråden så verkar ju även 150 spänn vara ganska orimligt för många butiker med tanke på att de inte verkar vara allt för vassa på det de håller på med. (Det gäller alltså de butiker som stått för dessa monteringar. Det finns massa annat folk som vet vad de håller på med.) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bedömning - felmonterad Marker Duke?
Tillbaka
Topp