Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bedömning - felmonterad Marker Duke?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PLarsson" data-source="post: 940270" data-attributes="member: 57742"><p>Kan ju vara så att jag är rätt trögfattad men, vad menar du (jjosefsson) egentligen? Som jag har förstått de, så menar du att om man köpt en skida i Tyskland. Så kan man inte räkna med service när man går till en svensk butik, fast man betalar för det? Du säger att endel egenföretagare måste jobba 60h eller mer i veckan, men de är väl ändå upp till dom om vill ta på sig jobbet, eller hur?</p><p></p><p>Jag ska ge ett exempel, om jag importerar en Mercedes från Tyskland, bör inte jag kunna serva den på en Mercedes verkstad, i Sverige då? Eller måste jag skicka bilen till tyska butiken som sålde den när det är dags för service?</p><p></p><p>Om jag skulle gå in i en skidbutik och be om att få mina skidor, som är köpta från tysken, monterade. Och skulle dom i butiken säga nej, vi tar inte på oss det för att det kostar mer för oss en vad i kan ta betalt för, så skulle jag acceptera det. Faktiskt hänt mig några gånger, inte med skidor dock. Och då går man till en butik som kan ta på sig arbetet. Så enkelt är det.</p><p></p><p>Hoppas jag har kunna förklara mina funderingar med detta tjorviga inlägg, och javisst jag förstår din tanke, men inte vad försöker uppnå. Förklara gärna!</p><p></p><p>MVH</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PLarsson, post: 940270, member: 57742"] Kan ju vara så att jag är rätt trögfattad men, vad menar du (jjosefsson) egentligen? Som jag har förstått de, så menar du att om man köpt en skida i Tyskland. Så kan man inte räkna med service när man går till en svensk butik, fast man betalar för det? Du säger att endel egenföretagare måste jobba 60h eller mer i veckan, men de är väl ändå upp till dom om vill ta på sig jobbet, eller hur? Jag ska ge ett exempel, om jag importerar en Mercedes från Tyskland, bör inte jag kunna serva den på en Mercedes verkstad, i Sverige då? Eller måste jag skicka bilen till tyska butiken som sålde den när det är dags för service? Om jag skulle gå in i en skidbutik och be om att få mina skidor, som är köpta från tysken, monterade. Och skulle dom i butiken säga nej, vi tar inte på oss det för att det kostar mer för oss en vad i kan ta betalt för, så skulle jag acceptera det. Faktiskt hänt mig några gånger, inte med skidor dock. Och då går man till en butik som kan ta på sig arbetet. Så enkelt är det. Hoppas jag har kunna förklara mina funderingar med detta tjorviga inlägg, och javisst jag förstår din tanke, men inte vad försöker uppnå. Förklara gärna! MVH [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bedömning - felmonterad Marker Duke?
Tillbaka
Topp