Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bedömning - felmonterad Marker Duke?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="altorean" data-source="post: 941635" data-attributes="member: 128484"><p>Oj här hade det varit aktivitet. Alltid kul att det blir lite diskussion i ämnet, även om det driftat en del från topic.</p><p></p><p>Tänkte jag slänger in en uppdatering. Har varit iväg och åkt skidor varpå lite sent svar. Har pratat med SC som kan skicka nya plattor, så verkar inte vara några krusiduller där. Det var för övrigt Alpingaraget som utförde monteringen. Tänker svänga förbi där och dela med mig av vad jag tycker om deras montering. Får vi se vad dem svarar. Vettefan om jag vill att de pillar med grejorna något mer efter detta. Var ju just med anledning av att jag saknade verktyg och tidigare erfarenhet som jag tyckte att det kunde vara värt pengarna att låta "proffsen" göra detta. Synd bara att resultatet blev allt annat än proffsigt. </p><p></p><p>Lite funderingar om man skulle göra detta själv:</p><p>1. Vad göra om hålen visar sig vara grunda? Känns ju som svårt att vid detta laget göra dem djupare utan att skada gängorna och befintliga hål.</p><p></p><p>2. Räcker det med trälim? Instruktionsfilmer på internet verkar föreslå 2komponentsexpoy. </p><p></p><p>För övrig diskussion gällande internetbeställningar, montering och service kan jag inte förstå problematiken folk ser med att folk beställer från internet. Det är väl en fri marknad varpå marknaden köper det som marknaden finner mest prisvärt. Visar det sig att man har svårt att konkurrera med priser från man väl som lokal butik - som många innan mig redan påpekat - erbjuda annat. All form av protektionism är dålig, och den försäljare som försöker bestraffa kunden, skylla på kunden, för att denna väljer det som är bäst offer för kunden själv är ute på hal is. Vad gäller Alpingaraget har man då rikligt med personal och, vad verkar, ett ordentligt lager. Man hade även fullproppad med monteringsjobb, så så dåligt verkar det inte gå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="altorean, post: 941635, member: 128484"] Oj här hade det varit aktivitet. Alltid kul att det blir lite diskussion i ämnet, även om det driftat en del från topic. Tänkte jag slänger in en uppdatering. Har varit iväg och åkt skidor varpå lite sent svar. Har pratat med SC som kan skicka nya plattor, så verkar inte vara några krusiduller där. Det var för övrigt Alpingaraget som utförde monteringen. Tänker svänga förbi där och dela med mig av vad jag tycker om deras montering. Får vi se vad dem svarar. Vettefan om jag vill att de pillar med grejorna något mer efter detta. Var ju just med anledning av att jag saknade verktyg och tidigare erfarenhet som jag tyckte att det kunde vara värt pengarna att låta "proffsen" göra detta. Synd bara att resultatet blev allt annat än proffsigt. Lite funderingar om man skulle göra detta själv: 1. Vad göra om hålen visar sig vara grunda? Känns ju som svårt att vid detta laget göra dem djupare utan att skada gängorna och befintliga hål. 2. Räcker det med trälim? Instruktionsfilmer på internet verkar föreslå 2komponentsexpoy. För övrig diskussion gällande internetbeställningar, montering och service kan jag inte förstå problematiken folk ser med att folk beställer från internet. Det är väl en fri marknad varpå marknaden köper det som marknaden finner mest prisvärt. Visar det sig att man har svårt att konkurrera med priser från man väl som lokal butik - som många innan mig redan påpekat - erbjuda annat. All form av protektionism är dålig, och den försäljare som försöker bestraffa kunden, skylla på kunden, för att denna väljer det som är bäst offer för kunden själv är ute på hal is. Vad gäller Alpingaraget har man då rikligt med personal och, vad verkar, ett ordentligt lager. Man hade även fullproppad med monteringsjobb, så så dåligt verkar det inte gå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bedömning - felmonterad Marker Duke?
Tillbaka
Topp