Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Begagnade grejjer, vad ska man tänka på?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 844243" data-attributes="member: 66286"><p>Förutom det sedvanliga böjandet och klämandet så känn med handen längs hela belaget efter ojämnheter. Det är inte ovanligt att man "halvknäcker" kärnor och det känns som bulor på belaget. Jag har gjort det på två av mina brädor. Känn särskilt efter vid bindningarna.</p><p></p><p>Ang. bindningarna så kolla först och främst att inga spännen har kapats så att de blivit för korta för dig att använda. Och kolla så att inte "taggarna" är slitna på biten man spänner fast på. Det är inte ovanligt att spännet släpper då man drar åt litegrann på pumpspännen. Har du ett par dojor så ta med dem </p><p></p><p>Ang. prutning så fläska på! Generellt på Blocket så har folk ingen skam i kroppen vad gäller pris. 1000 spänn för en 15 år gammal bräda är ingen ovanlighet och det är ju helt bananas. Jag tänker så här; en handlare tar 50% på en ny bräda i slutet av säsongen så vad är då rimligt att pröjsa för en 06a? Och tänk på att prylar slits även om de inte används. Det är trots allt träkärna, och trä är ju som bekant ett levande material</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 844243, member: 66286"] Förutom det sedvanliga böjandet och klämandet så känn med handen längs hela belaget efter ojämnheter. Det är inte ovanligt att man "halvknäcker" kärnor och det känns som bulor på belaget. Jag har gjort det på två av mina brädor. Känn särskilt efter vid bindningarna. Ang. bindningarna så kolla först och främst att inga spännen har kapats så att de blivit för korta för dig att använda. Och kolla så att inte "taggarna" är slitna på biten man spänner fast på. Det är inte ovanligt att spännet släpper då man drar åt litegrann på pumpspännen. Har du ett par dojor så ta med dem Ang. prutning så fläska på! Generellt på Blocket så har folk ingen skam i kroppen vad gäller pris. 1000 spänn för en 15 år gammal bräda är ingen ovanlighet och det är ju helt bananas. Jag tänker så här; en handlare tar 50% på en ny bräda i slutet av säsongen så vad är då rimligt att pröjsa för en 06a? Och tänk på att prylar slits även om de inte används. Det är trots allt träkärna, och trä är ju som bekant ett levande material [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Begagnade grejjer, vad ska man tänka på?
Tillbaka
Topp