Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Behålla båda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Herrmelinryd" data-source="post: 1276806" data-attributes="member: 181838"><p>Uppdaterar lite efter att jag testat båda ett par dagar.</p><p></p><p>Två fantastiskt bra skidor, fast på olika sätt.</p><p></p><p>Deacon 80 känns lättsvängd, livlig och kul! Mycket respons ut ur sväng, lite som en slalomskida fast mycket mer förlåtande. Har en hastighetsbegränsning, men den är hög. Förvånansvärt bra isgrepp för en mjukare skida, men å andra sidan var kanterna ruggigt vassa från fabrik. Kan inte säga att jag märkt av de tre olika radierna, men det är nog en vanesak. Kul att köra utan titanal i skidan, tror ärligt talat att jag skulle tycka den metallförsedda Deacon 84 förtar mycket av vad som gör Deacon 80 bra.</p><p></p><p>MX83 är hur lugna och stabila som helst, man kan lita på den i alla lägen. </p><p>Ena svängen på is och andra över en snöhög? Den går som tåget över båda utan att det märks och beter sig hela tiden på samma sätt. Ingen hastighetsbegränsning, men vill ha mer fart för att trivas. Kräver bättre teknik och mer av benen än Deacon men känns mer allsidig. Dom fick mig också att inse att mina gamla pjäxor kanske inte hänger med längre och att jag behöver göra mer benböj.</p><p></p><p>På det stora hela så har jag svårt att känna att jag vill göra mig av med något av paren. Dom är så pass olika även om de har lite samma användningsområden (främst pist). Om jag behövde välja tar jag MX83, mest för att de känns en smula mer allsidiga och stämmer mer överens med vad jag kört tidigare.</p><p></p><p>Deacon 80 skulle jag ta med till en mindre svensk skidort, MX83 tar jag med till alperna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Herrmelinryd, post: 1276806, member: 181838"] Uppdaterar lite efter att jag testat båda ett par dagar. Två fantastiskt bra skidor, fast på olika sätt. Deacon 80 känns lättsvängd, livlig och kul! Mycket respons ut ur sväng, lite som en slalomskida fast mycket mer förlåtande. Har en hastighetsbegränsning, men den är hög. Förvånansvärt bra isgrepp för en mjukare skida, men å andra sidan var kanterna ruggigt vassa från fabrik. Kan inte säga att jag märkt av de tre olika radierna, men det är nog en vanesak. Kul att köra utan titanal i skidan, tror ärligt talat att jag skulle tycka den metallförsedda Deacon 84 förtar mycket av vad som gör Deacon 80 bra. MX83 är hur lugna och stabila som helst, man kan lita på den i alla lägen. Ena svängen på is och andra över en snöhög? Den går som tåget över båda utan att det märks och beter sig hela tiden på samma sätt. Ingen hastighetsbegränsning, men vill ha mer fart för att trivas. Kräver bättre teknik och mer av benen än Deacon men känns mer allsidig. Dom fick mig också att inse att mina gamla pjäxor kanske inte hänger med längre och att jag behöver göra mer benböj. På det stora hela så har jag svårt att känna att jag vill göra mig av med något av paren. Dom är så pass olika även om de har lite samma användningsområden (främst pist). Om jag behövde välja tar jag MX83, mest för att de känns en smula mer allsidiga och stämmer mer överens med vad jag kört tidigare. Deacon 80 skulle jag ta med till en mindre svensk skidort, MX83 tar jag med till alperna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Behålla båda?
Tillbaka
Topp