Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Behandling av skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="squalen" data-source="post: 103547" data-attributes="member: 47297"><p>Köpte nya skidor nyligen, säljaren rekommenderade att man rundade av kanterna med en fil fram och bak på skidorna. Det var inga större avrundningar, men någon som vet lite mer om vad detta egentligen är bra för? Verkar ju mest skada skidan i.o.m. att kanterna inte är lika vassa. Sa något om att det skulle vara en fördel i uppkörd pist, men inte påverka åkningen i övrigt. Skidorna var ett par crossmax 10. Äggad eller?</p><p></p><p>MVH,</p><p></p><p>David</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="squalen, post: 103547, member: 47297"] Köpte nya skidor nyligen, säljaren rekommenderade att man rundade av kanterna med en fil fram och bak på skidorna. Det var inga större avrundningar, men någon som vet lite mer om vad detta egentligen är bra för? Verkar ju mest skada skidan i.o.m. att kanterna inte är lika vassa. Sa något om att det skulle vara en fördel i uppkörd pist, men inte påverka åkningen i övrigt. Skidorna var ett par crossmax 10. Äggad eller? MVH, David [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Behandling av skidor
Tillbaka
Topp