Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Behov av att ändra stanceangle, analysera?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="combatspenat" data-source="post: 522542" data-attributes="member: 49992"><p>Så som jag ser det så har du helt fel bräda. Jag tror dock inte att det är din stance det är fel på, även om jag tycker att man ska köra duck om man har monterat i mitten. Jag tror helt enkelt att du har en dålig vana att styra din bräda med bakfoten istället för med framfoten. Försök när du ska gå från tåkant till häl kant att pressa hälen på vänsterfoten ner mot snön samtidigt som du drar upp hälen på högerfoten från snön. detta kommer göra att du glider med brädan ner i fallinjen. För att komma ner i fallinjen från hälkant gör du en liknade manöver med skilnaden att du trycker tårna på vänsterfot ner mot snön och drar upp dem från snön på höger foten. Väl i fallinjen kan du börja vrida din framfot i önskad åkrikiting. med mer fart så behöver du inte vänta tills du siktat ner i fallinjen för att byta kant utan kan då göra det lite tidigare. hoppas man kan tyda det jag skrivit. Ut och shredda!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="combatspenat, post: 522542, member: 49992"] Så som jag ser det så har du helt fel bräda. Jag tror dock inte att det är din stance det är fel på, även om jag tycker att man ska köra duck om man har monterat i mitten. Jag tror helt enkelt att du har en dålig vana att styra din bräda med bakfoten istället för med framfoten. Försök när du ska gå från tåkant till häl kant att pressa hälen på vänsterfoten ner mot snön samtidigt som du drar upp hälen på högerfoten från snön. detta kommer göra att du glider med brädan ner i fallinjen. För att komma ner i fallinjen från hälkant gör du en liknade manöver med skilnaden att du trycker tårna på vänsterfot ner mot snön och drar upp dem från snön på höger foten. Väl i fallinjen kan du börja vrida din framfot i önskad åkrikiting. med mer fart så behöver du inte vänta tills du siktat ner i fallinjen för att byta kant utan kan då göra det lite tidigare. hoppas man kan tyda det jag skrivit. Ut och shredda! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Behov av att ändra stanceangle, analysera?
Tillbaka
Topp