Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Behöver guide i gogglejungeln
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="omp" data-source="post: 1203775" data-attributes="member: 160550"><p>Av egen erfarenhet så har jag insett att om man inte har ett par glasögon det är riktigt, riktigt lätt att byta lins på så kommer man aldrig orka göra det (mer än någon enstaka gång). Framförallt när det känns som att man knäcker ramen och repar linsen när man ska byta på en stor del av de glasögon som har "utbytbar" lins. Mao så är det bara några få modeller som jag personligen skulle orka byta på från dag till dag. T.ex. Anon M2,3,4, Scott LCG, vissa Smith och Sweets dyrare modeller. Kör själv med Anon M3/M4, Scott LCG och ett par Smith IO/X. Anons är löjligt smidiga att byta på, Scott likaså. Smith har jag orkat byta på ett par gånger.</p><p></p><p>Känns rätt dumt att lägga 800kr på en extralins till ett par goggles som ändå är bökiga att byta på. Hela poängen med att ha en extra lins tänker jag är så att man snabbt kan byta på morgonen eller under dagen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="omp, post: 1203775, member: 160550"] Av egen erfarenhet så har jag insett att om man inte har ett par glasögon det är riktigt, riktigt lätt att byta lins på så kommer man aldrig orka göra det (mer än någon enstaka gång). Framförallt när det känns som att man knäcker ramen och repar linsen när man ska byta på en stor del av de glasögon som har "utbytbar" lins. Mao så är det bara några få modeller som jag personligen skulle orka byta på från dag till dag. T.ex. Anon M2,3,4, Scott LCG, vissa Smith och Sweets dyrare modeller. Kör själv med Anon M3/M4, Scott LCG och ett par Smith IO/X. Anons är löjligt smidiga att byta på, Scott likaså. Smith har jag orkat byta på ett par gånger. Känns rätt dumt att lägga 800kr på en extralins till ett par goggles som ändå är bökiga att byta på. Hela poängen med att ha en extra lins tänker jag är så att man snabbt kan byta på morgonen eller under dagen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Behöver guide i gogglejungeln
Tillbaka
Topp