Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Behöver hjälp att hitta bräda, klicka för info!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nosskire" data-source="post: 383570" data-attributes="member: 55515"><p>Måste tyvär säga emot Pinn.</p><p></p><p>Jag är 187 lång, 75 kilo.</p><p>Åker offpist, pist.</p><p></p><p>Jag har haft en Custom X men sålde den efter ett år. Jag äger även en Custom. JAG tycker att en custom X blir för mycket hybrid, den är för hård för att leka med i pisten och i offpisten finns det bättre alternativ. OM jag skulle välja mellan en Custom och en Custom X skulle jag utan tvekan ha tagit en Custom.</p><p></p><p>Jag gillar hårda brädor generellt sett och åker nu på en Baron ES 164 som pist/puder bräda. Lätt, hård och bred. Klockrent. Lite kort dock. Som pist/lek bräda har jag en Unity Pride, kolfiberförstärkt och hård och fin.</p><p></p><p></p><p>Du skrever att du åker liiite pist, liiite park och mycket offpist. varför kollar du då på allround brädor?</p><p>Tapprade brädor ! Burton maulolo, Lib tech mullet mfl är ett klart bättre alternativt då.</p><p></p><p>Jag själv kör som jag sa en Burton Baron ES 164 som puder/pist bräda och jag trivs riktigt bra med den. !I offpisten är den lätt att åka med och går att kasta runt. Har heller inga problem att åka fort med den trots den relativt korta längden. Dock så har jag den max bakmonterad och tror att jag skulle gilla en tapprad bräda bättre.</p><p></p><p>Någon som vet varför de tog bort Baron ES? Klart deras bästa allround bräda enligt mig. Hård, lätt, bred.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nosskire, post: 383570, member: 55515"] Måste tyvär säga emot Pinn. Jag är 187 lång, 75 kilo. Åker offpist, pist. Jag har haft en Custom X men sålde den efter ett år. Jag äger även en Custom. JAG tycker att en custom X blir för mycket hybrid, den är för hård för att leka med i pisten och i offpisten finns det bättre alternativ. OM jag skulle välja mellan en Custom och en Custom X skulle jag utan tvekan ha tagit en Custom. Jag gillar hårda brädor generellt sett och åker nu på en Baron ES 164 som pist/puder bräda. Lätt, hård och bred. Klockrent. Lite kort dock. Som pist/lek bräda har jag en Unity Pride, kolfiberförstärkt och hård och fin. Du skrever att du åker liiite pist, liiite park och mycket offpist. varför kollar du då på allround brädor? Tapprade brädor ! Burton maulolo, Lib tech mullet mfl är ett klart bättre alternativt då. Jag själv kör som jag sa en Burton Baron ES 164 som puder/pist bräda och jag trivs riktigt bra med den. !I offpisten är den lätt att åka med och går att kasta runt. Har heller inga problem att åka fort med den trots den relativt korta längden. Dock så har jag den max bakmonterad och tror att jag skulle gilla en tapprad bräda bättre. Någon som vet varför de tog bort Baron ES? Klart deras bästa allround bräda enligt mig. Hård, lätt, bred. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Behöver hjälp att hitta bräda, klicka för info!
Tillbaka
Topp