behöver hjälp av något teknik freak.

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 136817
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 136817

Guest
1. iphone jag var i egypten och så hade jag iphonen i fickan i badbyxorna och så hoppade jag i poolen, det tog inte så jätte lång tid innan jag märkte det, max 30 sekunder, sen stängde jag av den på direkten och gick hem, tog ut sim-kortet och la den i en sluten plastpåse med ris.
sen efter ca. en och en halv vecka så provade jag att starta den, funkade felfritt tills jag gick in på kameran och så funkade den inte, kameran är bara helt svart, kan bifoga bilder senare om det behövs, vad ska jag göra? vart kan man laga?
2.ps3 ps3 har slutat läsa skivorna helt, hur fixar man det eller vart lagar man det?

Senast redigerad av en moderator:
Apropå iPhonen så har förmodligen sensorn i kameran tagit skada i och med att allt annat fungerar som det ska. Det är möjligt att det går att byta, många saker på iPhone går att byta med rätt verktyg och lite jävlaranamma. Googla fram hur man byter kamera på den iPhone-modellen du har helt enkelt! Om inte det funkar eller du inte vill så är det bara köpa nytt tyvärr, de brukar ta ut såna hutlösa mängder för enkla reparationer att det är billigare att köpa nytt.

Vattendroppe sa:
Apropå iPhonen så har förmodligen sensorn i kameran tagit skada i och med att allt annat fungerar som det ska. Det är möjligt att det går att byta, många saker på iPhone går att byta med rätt verktyg och lite jävlaranamma. Googla fram hur man byter kamera på den iPhone-modellen du har helt enkelt! Om inte det funkar eller du inte vill så är det bara köpa nytt tyvärr, de brukar ta ut såna hutlösa mängder för enkla reparationer att det är billigare att köpa nytt.
det här måste vara det ultimata, hällgren ps3 är typ två år gammalt och jag håller aldrig koll på kvittot så tror det är kört..

EAarup sa:
Vattendroppe sa:
det här hällgren ps3 är typ två år gammalt och jag håller aldrig koll på kvittot så tror det är kört..
Ouch... Faktura? Nånting som bevisar ditt köp?

EAarup sa:
ps3 är typ två år gammalt och jag håller aldrig koll på kvittot så tror det är kört..
Spara alltid kvittot i MINST 3 år. Oavsett om du har garanti kvar eller ej så ger konsumentköplagen rätt att reklammera upp till 3 år efter inköp.

Återställ fabriksinställningarna (men spara användarnamn etc före)
Då här gör man full system reset länk
Fungerar inte det så är det väl fel på hårdvaran i PS3an eller på spelets skiva. Var köpte du ps3an, Elgiganten brukar skriva upp adressen och de har koll på ditt kvitto.
Lycka till

Max_Faktor sa:
Återställ fabriksinställningarna (men spara användarnamn etc före)
Då här gör man full system reset länk
Fungerar inte det så är det väl fel på hårdvaran i PS3an eller på spelets skiva. Var köpte du ps3an, Elgiganten brukar skriva upp adressen och de har koll på ditt kvitto.
Lycka till
har köpt det på just elgiganten, tack så jävla mycket

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp