Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver hjälp ! Flex till pjäxor !?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 925500" data-attributes="member: 46762"><p>Det är skillnad på att åka avancerat och aggressivt.</p><p> Jag har cirka 5kg upp på dig och har kört med Ghosten några år. Jag kör hårt och har tidigare kört med Gun (gamla Shogun, som är gamla Ghost 100 typ) och för mig var uppbytet givet. Jag ville ha mer kraft för att driva raceskidorna och bredare offpistskidor. Dock kör jag ganska sällan med full knäppning, vilket gör pjäxan mjukare. Det är nästan bara när jag glider pist eller kör riktigt hårt i offpisten som jag spänner åt hårt. </p><p></p><p>Några frågor för att förstå dig och dina förutsättningar...</p><p>Vilka skidor kör du med?</p><p>Hur kommer du åka? Bara pist, helst offpist, kanske mycket park?</p><p>Hur hårt ställda bindningar och vilken sullängd på pjäxorna har du? Jäkligt nördig fråga men kan göra det hela enklare. </p><p></p><p>Rent spontant tror jag att 100 är rätt, det är dumt att gå på en för hård pjäxa om man inte har användning för den. Om du dock har breda fötter och känner att du behöver CS-tekniken i 130'n blir det kanske knepigare...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 925500, member: 46762"] Det är skillnad på att åka avancerat och aggressivt. Jag har cirka 5kg upp på dig och har kört med Ghosten några år. Jag kör hårt och har tidigare kört med Gun (gamla Shogun, som är gamla Ghost 100 typ) och för mig var uppbytet givet. Jag ville ha mer kraft för att driva raceskidorna och bredare offpistskidor. Dock kör jag ganska sällan med full knäppning, vilket gör pjäxan mjukare. Det är nästan bara när jag glider pist eller kör riktigt hårt i offpisten som jag spänner åt hårt. Några frågor för att förstå dig och dina förutsättningar... Vilka skidor kör du med? Hur kommer du åka? Bara pist, helst offpist, kanske mycket park? Hur hårt ställda bindningar och vilken sullängd på pjäxorna har du? Jäkligt nördig fråga men kan göra det hela enklare. Rent spontant tror jag att 100 är rätt, det är dumt att gå på en för hård pjäxa om man inte har användning för den. Om du dock har breda fötter och känner att du behöver CS-tekniken i 130'n blir det kanske knepigare... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver hjälp ! Flex till pjäxor !?
Tillbaka
Topp