Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver hjälp ! Flex till pjäxor !?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 925507" data-attributes="member: 59831"><p>För att ge ett svar innan jag flikar in med en egen fråga: - Ja , jag tror du har gjort rätt val med ghost 100. Du väger inte så mkt och är inte så lång så du kommer aldrig upp i några enorma vridmoment om du nu inte drar på som fan. </p><p>Jag har också kört på Salomon Gun innan (95 flex) och tyckte dom funka till min åkning nästan hela förra säsongen. Jag väger ca 77 och är 187 lång. Men efter ca 100 dagar på dom började dom kännas lite trötta och man hade ju utvecklats en hel del i sin åkning också. </p><p></p><p>Men jag tror 100 ´blir bra för dig. Körde 4 år på mina Gun inklusive en hel säsong i alperna och det funka fint. Skulle du efter ett tag känna att de blir lite mjukt kan du ju alltid köpa en booster strap och få upp styvheten lite. </p><p></p><p>Till min fråga också angående flex: </p><p></p><p>Spontanköpte ett par Lange RX 130 Pro och undrar helt enkelt om jag kommer uppfatta dom som väldigt hårda för min åkning? Kört på Gun innnan som sagt och dom är ju mjukare, vare sig om flexindexet skiljer sig från tillverkare till tillverkare så kommer ju Langen kännas betydligt mkt hårdare. </p><p>Jag kör mest bara offpist, men där blir de ju mkt lek och hopp också liksom. Man drar ju inte bara på feta långa puderåk i 100 knyck. Köpte dom mest för dom satt som gjutet på mina smala fötter och Rx130 är den enda Langen i den serien som har 97 i lästbredd. Chansar helt enkelt på att dom kommer kännas bra även vid lite lätt jibb och lek. Så vad tror ni är det ett dumt köp ? Kommer prova i vilket fall men känns bra att ha lite kött på benen innan en ny fet säsong drar igång.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 925507, member: 59831"] För att ge ett svar innan jag flikar in med en egen fråga: - Ja , jag tror du har gjort rätt val med ghost 100. Du väger inte så mkt och är inte så lång så du kommer aldrig upp i några enorma vridmoment om du nu inte drar på som fan. Jag har också kört på Salomon Gun innan (95 flex) och tyckte dom funka till min åkning nästan hela förra säsongen. Jag väger ca 77 och är 187 lång. Men efter ca 100 dagar på dom började dom kännas lite trötta och man hade ju utvecklats en hel del i sin åkning också. Men jag tror 100 ´blir bra för dig. Körde 4 år på mina Gun inklusive en hel säsong i alperna och det funka fint. Skulle du efter ett tag känna att de blir lite mjukt kan du ju alltid köpa en booster strap och få upp styvheten lite. Till min fråga också angående flex: Spontanköpte ett par Lange RX 130 Pro och undrar helt enkelt om jag kommer uppfatta dom som väldigt hårda för min åkning? Kört på Gun innnan som sagt och dom är ju mjukare, vare sig om flexindexet skiljer sig från tillverkare till tillverkare så kommer ju Langen kännas betydligt mkt hårdare. Jag kör mest bara offpist, men där blir de ju mkt lek och hopp också liksom. Man drar ju inte bara på feta långa puderåk i 100 knyck. Köpte dom mest för dom satt som gjutet på mina smala fötter och Rx130 är den enda Langen i den serien som har 97 i lästbredd. Chansar helt enkelt på att dom kommer kännas bra även vid lite lätt jibb och lek. Så vad tror ni är det ett dumt köp ? Kommer prova i vilket fall men känns bra att ha lite kött på benen innan en ny fet säsong drar igång. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver hjälp ! Flex till pjäxor !?
Tillbaka
Topp