Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver hjälp ! Flex till pjäxor !?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 925527" data-attributes="member: 46762"><p>Affe, jag tror du kommer bli nöjd! Om du tycker att de känns mjuka framåt vårkanten när det börjar bli varmare och du troligtvis utvecklats, nita dem i bakkappan så att de blir styvare. Leta upp stans bästa pjäxmek och be om hjälp! CS står för Custom Shell, vilket Salomon har på vissa (dyrare) pjäxor. Då kan du utöka bredden där foten är bredare.</p><p></p><p>Eric, det finns risk för att dina RX130 kan kännas hårda, spontant så är nog den flexen på 130 märkbart styvare än Ghostens 120 (som tidigare har varit både 110 och 130), speciellt om du mest kör softare puderåkning (schysst tillvaro...). Alternativet för dig är ju att be en pjäxmek softa upp pjäxorna genom att kapa lite plats i kappan. Passformen verkar ju vara hundra (vilket är rätt väg att gå), så lite mekande är okej i mina ögon...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 925527, member: 46762"] Affe, jag tror du kommer bli nöjd! Om du tycker att de känns mjuka framåt vårkanten när det börjar bli varmare och du troligtvis utvecklats, nita dem i bakkappan så att de blir styvare. Leta upp stans bästa pjäxmek och be om hjälp! CS står för Custom Shell, vilket Salomon har på vissa (dyrare) pjäxor. Då kan du utöka bredden där foten är bredare. Eric, det finns risk för att dina RX130 kan kännas hårda, spontant så är nog den flexen på 130 märkbart styvare än Ghostens 120 (som tidigare har varit både 110 och 130), speciellt om du mest kör softare puderåkning (schysst tillvaro...). Alternativet för dig är ju att be en pjäxmek softa upp pjäxorna genom att kapa lite plats i kappan. Passformen verkar ju vara hundra (vilket är rätt väg att gå), så lite mekande är okej i mina ögon... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver hjälp ! Flex till pjäxor !?
Tillbaka
Topp