Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Behöver hjälp med att definiera vad för skidor jag söker
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="SirTM" data-source="post: 1092449"><p>Jag har inte åkt på de fischerskidorna (tror jag, testade som hastigast ett par väldigt lika förra säsongen men eftersom jag inte är säker på att det är samma-lika så säger jag inget om det!) så jag vet inte av egen erfarenhet, men efter en lätt sökning får jag intrycket av att de är mindre raceiga/vassa i jämförelse med räsertigern eller säg Fischers the curv lite längre upp i deras egna sortiment. </p><p>Så det beror ju lite på vilken slags skida du vill ha, men jag hade gått på en lite mer ambitiös skida som pallar trycket och låter en utvecklas. På tal om Fischers the curv så har jag inte själv åkt den men enligt utsago svänger den något hejdlöst, men kräver lite mer av åkaren. Dock, som sagt, just Fischers sortiment är jag inte lika insatt i så ta det inte som den absoluta sanningen innan du kollat på annat håll eller någon annan har flikat in.</p><p></p><p>Men som med allt annat är det så mycket tycke och smak, men om det är raceskidor du åker på nu (? trots juniormodell?) så är det ju tråkigt att köpa en för klen skida. Angående svängradie är det mycket som spelar in, även i full fart och på platsen. Jag vill inte tjata på Racetigern och lägga fram det som det enda alternativet, även om det är en suverän skida, så ger den väldigt bra respons även vid låga hastigheter, i kontrast mot mina spätt till rossignol hero master där inget händer vid lägre hastighet, även om det är lite äpplen och päron. Men gillar man sväng så kan man ju även gå på en SL-variant. Det är fantastiskt roligt men man blir lite mer nischad då jämfört mot en GS-skida, generellt.</p><p></p><p>Jag hade i alla fall i din sits gått för ett par inte allt för långa GS- skidor, blir lite som the best of both worlds i avvägningen stabilitet och svängvillighet. Och då ett par från den övre hyllan av butikraces.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="SirTM, post: 1092449"] Jag har inte åkt på de fischerskidorna (tror jag, testade som hastigast ett par väldigt lika förra säsongen men eftersom jag inte är säker på att det är samma-lika så säger jag inget om det!) så jag vet inte av egen erfarenhet, men efter en lätt sökning får jag intrycket av att de är mindre raceiga/vassa i jämförelse med räsertigern eller säg Fischers the curv lite längre upp i deras egna sortiment. Så det beror ju lite på vilken slags skida du vill ha, men jag hade gått på en lite mer ambitiös skida som pallar trycket och låter en utvecklas. På tal om Fischers the curv så har jag inte själv åkt den men enligt utsago svänger den något hejdlöst, men kräver lite mer av åkaren. Dock, som sagt, just Fischers sortiment är jag inte lika insatt i så ta det inte som den absoluta sanningen innan du kollat på annat håll eller någon annan har flikat in. Men som med allt annat är det så mycket tycke och smak, men om det är raceskidor du åker på nu (? trots juniormodell?) så är det ju tråkigt att köpa en för klen skida. Angående svängradie är det mycket som spelar in, även i full fart och på platsen. Jag vill inte tjata på Racetigern och lägga fram det som det enda alternativet, även om det är en suverän skida, så ger den väldigt bra respons även vid låga hastigheter, i kontrast mot mina spätt till rossignol hero master där inget händer vid lägre hastighet, även om det är lite äpplen och päron. Men gillar man sväng så kan man ju även gå på en SL-variant. Det är fantastiskt roligt men man blir lite mer nischad då jämfört mot en GS-skida, generellt. Jag hade i alla fall i din sits gått för ett par inte allt för långa GS- skidor, blir lite som the best of both worlds i avvägningen stabilitet och svängvillighet. Och då ett par från den övre hyllan av butikraces. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Behöver hjälp med att definiera vad för skidor jag söker
Tillbaka
Topp