Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver hjälp med att hitta en mångsidig skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1069662" data-attributes="member: 13861"><p>Det finns jäkligt mycket i den nya vågen av skidor med 90-100-midja som passar bra in på din beskrivning. Däremot så tror jag det blir sjukt svårt att kombinera pistprestanda och lekfullhet, det är egenskaper från de två olika ändarna av spektrat. Du får helt enkelt välja vad som är viktigast för dig; dom där 70% i pist eller dom där 30% med offpist och lek. Jag skulle kika på följande:</p><p></p><p>Blizzard Bonafide – får bästa i alla tester, överallt</p><p>Armada Invictus 95Ti – japp, en köttig, fartstabil skida från Armada utan twintip</p><p>Nordica Enforcer – 100 mm midja men grym på hårt underlag</p><p>Head Monster 88 – mest pist i gänget</p><p>Völkl Kendo – näst mest pist</p><p>Extrem Opinion 98 – mycket lek men ändå bra på hårdare underlag</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1069662, member: 13861"] Det finns jäkligt mycket i den nya vågen av skidor med 90-100-midja som passar bra in på din beskrivning. Däremot så tror jag det blir sjukt svårt att kombinera pistprestanda och lekfullhet, det är egenskaper från de två olika ändarna av spektrat. Du får helt enkelt välja vad som är viktigast för dig; dom där 70% i pist eller dom där 30% med offpist och lek. Jag skulle kika på följande: Blizzard Bonafide – får bästa i alla tester, överallt Armada Invictus 95Ti – japp, en köttig, fartstabil skida från Armada utan twintip Nordica Enforcer – 100 mm midja men grym på hårt underlag Head Monster 88 – mest pist i gänget Völkl Kendo – näst mest pist Extrem Opinion 98 – mycket lek men ändå bra på hårdare underlag [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver hjälp med att hitta en mångsidig skida
Tillbaka
Topp