Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Behöver hjälp med mätning.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 47776" data-source="post: 124236"><p>Fråga 1. Jag tänker beställa k2 public enemy från sport-conrad.de, det står att man måste skriva in sulans längd, jag har inte förstått vad som menas med det. Innersulans längd eller sulans längd på skalet? </p><p></p><p>Fråga 2. Hur ska jag montera bindningen? Jag hoppar, och åker mestadels pist, men det händer att jag åker offpist i riksgränsen ibland (1-2 ggr per år), jag anser mig själv att vara en jibber och skulle vela ha mittmontering. Har ett par Atomic Tweak som jag inte alls är nöjd med och bindningen är inte mittmonterad, och säger dig att det är inte alls kul att åka på dom. Dom rekomenderar att den ska vara core center + 1,5 cm. Men jag vet inte?? Nån annan som har erfarenhet av det? Om jag vill ha mittmontering ska jag bara skriva in core center +- 0 cm? :P</p><p></p><p>Fråga 3. Postförskott till Sverige från sport-conrad.de, går det? </p><p></p><p>Fråga 4. Jag är 177 cm lång och väger 60 kg, vilken längd skulle passa mig bäst? 164 eller 169? Märks det stor skillnad i luften och snurrarna med 5 cm kortare eller längre? </p><p></p><p></p><p>Hoppas jag kan få svar på dessa frågor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 47776, post: 124236"] Fråga 1. Jag tänker beställa k2 public enemy från sport-conrad.de, det står att man måste skriva in sulans längd, jag har inte förstått vad som menas med det. Innersulans längd eller sulans längd på skalet? Fråga 2. Hur ska jag montera bindningen? Jag hoppar, och åker mestadels pist, men det händer att jag åker offpist i riksgränsen ibland (1-2 ggr per år), jag anser mig själv att vara en jibber och skulle vela ha mittmontering. Har ett par Atomic Tweak som jag inte alls är nöjd med och bindningen är inte mittmonterad, och säger dig att det är inte alls kul att åka på dom. Dom rekomenderar att den ska vara core center + 1,5 cm. Men jag vet inte?? Nån annan som har erfarenhet av det? Om jag vill ha mittmontering ska jag bara skriva in core center +- 0 cm? :P Fråga 3. Postförskott till Sverige från sport-conrad.de, går det? Fråga 4. Jag är 177 cm lång och väger 60 kg, vilken längd skulle passa mig bäst? 164 eller 169? Märks det stor skillnad i luften och snurrarna med 5 cm kortare eller längre? Hoppas jag kan få svar på dessa frågor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Behöver hjälp med mätning.
Tillbaka
Topp