Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Behöver hjälp med ny allroundbräda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Iller" data-source="post: 990442" data-attributes="member: 29149"><p>En 159 banan kan vara helt ok även om jag skulle gått på en lite hårdare bräda med tanke på din vikt. Jag upplever bananen som mycket lättkörd och lekfull men tycker att den känns lite väl ostabil i stora svängar, snabbare farter stökig snö eller branta backar. Om man vill finåka och småjibba är den grym och den är finfin till lite lugnare OP-åkning tex "svensk" skogsåkning. Sherlocken ser på pappret och i recensioner hyfsat lik ut men den har jag tyvärr inte provat. Själv skulle jag rekommenderat en stabilare bräda som allround men det verkar inte vara det du är ute efter. Det snackades mycket om bananen första åren och det är rimligt för det är en bra bräda för många åkare. Åker du aldrig switch och vill stå lite mer bakmonterad kanske du ska kika på annat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Iller, post: 990442, member: 29149"] En 159 banan kan vara helt ok även om jag skulle gått på en lite hårdare bräda med tanke på din vikt. Jag upplever bananen som mycket lättkörd och lekfull men tycker att den känns lite väl ostabil i stora svängar, snabbare farter stökig snö eller branta backar. Om man vill finåka och småjibba är den grym och den är finfin till lite lugnare OP-åkning tex "svensk" skogsåkning. Sherlocken ser på pappret och i recensioner hyfsat lik ut men den har jag tyvärr inte provat. Själv skulle jag rekommenderat en stabilare bräda som allround men det verkar inte vara det du är ute efter. Det snackades mycket om bananen första åren och det är rimligt för det är en bra bräda för många åkare. Åker du aldrig switch och vill stå lite mer bakmonterad kanske du ska kika på annat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Behöver hjälp med ny allroundbräda
Tillbaka
Topp