Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver hjälp med nya skidor, 193cm 110 kg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xswe" data-source="post: 1054122" data-attributes="member: 151858"><p>Är i samma längd/viktklass som dig och kör lite mer åt puder/svarta backar men ska försöka ge dig några hyfsade råd. Går du på för "tekniska"/våldsamma skidor som kräver mycket av dig som åkare är det kanske inte så kul utan du bör ha en skida som ändå är lite förlåtande (Orginal-Katanan tex måste köras i full fart för att vara riktigt kul....:D </p><p></p><p>En grundrekommendation för dig är då völkl för relativt vridstyva skidor, eller Blizzard för relativt förlåtande skidor i en längd på minst 185 cm.</p><p></p><p>Längre och bredare skidor än 100mm är intressant om du vill ut i pudret, men du kan köra med mindre midja om du är van vid det från början. Jag är för egen del en spekulant på W-verks katanan som både flyter och är enkel i pisten, men även Blizzards Cochise (Mindre skida än Bodacious, men borde räcka) eller nordicas El Capo kan jag rekommendera. Bonafiden är inte heller någon dålig skida för blåa/röda backar och de flesta verkar gilla denna. Även Solomons Lab-skida har jag hört gott om, men inte kört på själv.</p><p></p><p>Extrem PT-serie kan va intressant om du uppskattar pistprestanda, och även project 100:n kan vara bra bland "allround"-skidorna. Det handlar mycket om balans och vad du gillar.... har du inte benen för att svänga mycket eller tekniken för att få runt slagskeppen i höga farter är det bättre att köra lite vekare/smalare/kortare skidor än att pusha för raketfart ner för backen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xswe, post: 1054122, member: 151858"] Är i samma längd/viktklass som dig och kör lite mer åt puder/svarta backar men ska försöka ge dig några hyfsade råd. Går du på för "tekniska"/våldsamma skidor som kräver mycket av dig som åkare är det kanske inte så kul utan du bör ha en skida som ändå är lite förlåtande (Orginal-Katanan tex måste köras i full fart för att vara riktigt kul....:D En grundrekommendation för dig är då völkl för relativt vridstyva skidor, eller Blizzard för relativt förlåtande skidor i en längd på minst 185 cm. Längre och bredare skidor än 100mm är intressant om du vill ut i pudret, men du kan köra med mindre midja om du är van vid det från början. Jag är för egen del en spekulant på W-verks katanan som både flyter och är enkel i pisten, men även Blizzards Cochise (Mindre skida än Bodacious, men borde räcka) eller nordicas El Capo kan jag rekommendera. Bonafiden är inte heller någon dålig skida för blåa/röda backar och de flesta verkar gilla denna. Även Solomons Lab-skida har jag hört gott om, men inte kört på själv. Extrem PT-serie kan va intressant om du uppskattar pistprestanda, och även project 100:n kan vara bra bland "allround"-skidorna. Det handlar mycket om balans och vad du gillar.... har du inte benen för att svänga mycket eller tekniken för att få runt slagskeppen i höga farter är det bättre att köra lite vekare/smalare/kortare skidor än att pusha för raketfart ner för backen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver hjälp med nya skidor, 193cm 110 kg
Tillbaka
Topp