Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
behöver hjälp med skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 223895" data-attributes="member: 15091"><p>ILO: Stadium är bara en återförsäljare, en återförsäljare som enligt min mening inte kan ett skit om skidor. Heads egna hemsida sitter inne på faktan. Som Monis sa finns inte namnet Mad Trix längre utan har blivit ersatt av Mojo 80 och efter att granskat bilden på Stadiums hemsida så är det nog just ett par Mojo 80, som Stadium döpt till Mad Trix av någon underlig anledning.</p><p></p><p>När det gäller att jämföra de två skidor du listat så är den markanta skillnaden att Karma (87 mm midja) är 8 mm bredare i midjan och även lite styvare än Mojo 80 (79 mm midja). Båda skidorna är riktigt bra och funkar på hela berget, faktum är att jag tycker att Mojon är snäppet vasare i pisten på grund av lite smalare midja som gör den smidigare och kvickare från kant till kant. </p><p></p><p>Mojo 80 172 cm svänger på 18,9 m, 163:an torde därför svänga lite mer, ca 16 m kanske.</p><p></p><p>Procentuellt räknat, ungefär hur mycket kommer du åka på repektive ställe, park/pist/offpist, pratar vi 60/30/10 eller 33/33/33 eller vad? Vart i Sverige/världen kommer du att åka mest?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 223895, member: 15091"] ILO: Stadium är bara en återförsäljare, en återförsäljare som enligt min mening inte kan ett skit om skidor. Heads egna hemsida sitter inne på faktan. Som Monis sa finns inte namnet Mad Trix längre utan har blivit ersatt av Mojo 80 och efter att granskat bilden på Stadiums hemsida så är det nog just ett par Mojo 80, som Stadium döpt till Mad Trix av någon underlig anledning. När det gäller att jämföra de två skidor du listat så är den markanta skillnaden att Karma (87 mm midja) är 8 mm bredare i midjan och även lite styvare än Mojo 80 (79 mm midja). Båda skidorna är riktigt bra och funkar på hela berget, faktum är att jag tycker att Mojon är snäppet vasare i pisten på grund av lite smalare midja som gör den smidigare och kvickare från kant till kant. Mojo 80 172 cm svänger på 18,9 m, 163:an torde därför svänga lite mer, ca 16 m kanske. Procentuellt räknat, ungefär hur mycket kommer du åka på repektive ställe, park/pist/offpist, pratar vi 60/30/10 eller 33/33/33 eller vad? Vart i Sverige/världen kommer du att åka mest? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
behöver hjälp med skidval
Tillbaka
Topp