Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
behöver hjälp med skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ozthojvel" data-source="post: 223922" data-attributes="member: 56158"><p>Jag körde på karman förra säsongen, dvs det lilla av den som lumpen inte stal ifrån mig.</p><p></p><p>Jag har absolut ingen att klaga på när det gäller karman, utan funderar rent av på att köpa ett par nya karma till denna säsongen för att ha som park/pist lagg. </p><p></p><p>Som Lima-ko redan skrivit så är karman lite styvare, och absolut en skida som man kan dra på med. Jag tycker den funkar riktigt bra i pisten. Om måtten på head skidan (man får ju kalla den så får åsikterna går isär om vad de är för något) är så mycket mindre så är det klart att den blir enklare från kant till kant. Kan dock tänka mig att karman är ett bättre alternativ att bränna på ordentliget med, för karman är absolut ingen skida som är blyg för hastigheter.</p><p></p><p>I offpisten funkar karman helt ok, givetvis skulle man vilja ha en skida som flyter bättre, men ska man bara ha ett par så funkar karman offpist, inget snack om saken.</p><p></p><p>Han dock inte spendera någon tid i parken med skidan, så tyvärr, ingen aning om hur den är där. Man kan dock se att många med spons av völkl väjler karman framför dogen att använda i parken, och då dogen är en skida som känns mer lik mad-trixen så talar detta väl ännu mer för karman.</p><p></p><p>Jag skulle satsa på karman, känns som det bättre alternativet om man vill bränna på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ozthojvel, post: 223922, member: 56158"] Jag körde på karman förra säsongen, dvs det lilla av den som lumpen inte stal ifrån mig. Jag har absolut ingen att klaga på när det gäller karman, utan funderar rent av på att köpa ett par nya karma till denna säsongen för att ha som park/pist lagg. Som Lima-ko redan skrivit så är karman lite styvare, och absolut en skida som man kan dra på med. Jag tycker den funkar riktigt bra i pisten. Om måtten på head skidan (man får ju kalla den så får åsikterna går isär om vad de är för något) är så mycket mindre så är det klart att den blir enklare från kant till kant. Kan dock tänka mig att karman är ett bättre alternativ att bränna på ordentliget med, för karman är absolut ingen skida som är blyg för hastigheter. I offpisten funkar karman helt ok, givetvis skulle man vilja ha en skida som flyter bättre, men ska man bara ha ett par så funkar karman offpist, inget snack om saken. Han dock inte spendera någon tid i parken med skidan, så tyvärr, ingen aning om hur den är där. Man kan dock se att många med spons av völkl väjler karman framför dogen att använda i parken, och då dogen är en skida som känns mer lik mad-trixen så talar detta väl ännu mer för karman. Jag skulle satsa på karman, känns som det bättre alternativet om man vill bränna på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
behöver hjälp med skidval
Tillbaka
Topp