Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver Hjälp med val av Skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 808646" data-attributes="member: 13863"><p>Hej Louise!</p><p></p><p>Det finns en enorm mängd med skojiga skidor som skulle passa dig, men för att få ett vettigt svar behöver du precisera dina önskemål något. Berätta vilka skidor du har åkt på hitentills och hur du upplevt dem samt var du kommer att åka med dina nya skidor.</p><p></p><p>Titta gärna igenom <a href="http://www.akaskidor.se/skidtest/" target="_blank">ÅS Skidtest</a> och ge oss förslag på skidor du tror kan passa dig. För övrigt håller jag med om att det är en god idé att satsa på ett par fetare skidor, någonstans 90-100 mm i midjan får betecknas som allmountain i dag. Är man driven fungerar det utmärkt i pist även med en betydligt bredare skida, upp mot 110 mm är inget problem ... däröver blir det lite segt i pisten ...</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Personligen tycker jag det är helt OK att tjata om skidor man gillar ... däremot bör Hasse, Nojlas, lillkaj, m.fl tydligt ange om de har kommersiella intressen avseende ett visst märke så man kan bedömas deras synpunkter utifrån detta! DS!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 808646, member: 13863"] Hej Louise! Det finns en enorm mängd med skojiga skidor som skulle passa dig, men för att få ett vettigt svar behöver du precisera dina önskemål något. Berätta vilka skidor du har åkt på hitentills och hur du upplevt dem samt var du kommer att åka med dina nya skidor. Titta gärna igenom [url=http://www.akaskidor.se/skidtest/]ÅS Skidtest[/url] och ge oss förslag på skidor du tror kan passa dig. För övrigt håller jag med om att det är en god idé att satsa på ett par fetare skidor, någonstans 90-100 mm i midjan får betecknas som allmountain i dag. Är man driven fungerar det utmärkt i pist även med en betydligt bredare skida, upp mot 110 mm är inget problem ... däröver blir det lite segt i pisten ... /MM PS! Personligen tycker jag det är helt OK att tjata om skidor man gillar ... däremot bör Hasse, Nojlas, lillkaj, m.fl tydligt ange om de har kommersiella intressen avseende ett visst märke så man kan bedömas deras synpunkter utifrån detta! DS! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver Hjälp med val av Skidor!
Tillbaka
Topp