Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
BEHÖVER HJÄLP! Ställa in Tyrolia "hyrbindningar"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 523090"><p>Har använt ett par liknande bindningar. Strunta i att det är bokstäver, hitta mittpunktsmarkeringen under pjäxan och placera den över mittmarkeringen på skidan (oftast en liten triangel eller text). Justera sen in framdelen så pjäxan tar emot men har mittmarkeringen över skidans mitt. Håll kvar pjäxan i framdelen och skjut fram bakdelen till sulans bakkant är ovanför där den lilla "läppen" övergår i bakdel. Detta är dock bara en grov inställning av förspänningen och om du inte vet hur sådan ska var justerad är det nog enklast att glida förbi en skishop nånstans, de lär kunna fixa ett par såna bindningar på 5 min (kan jag det så lär de verkligen kunna det).</p><p></p><p>Det som är smidigt med de där bokstäverna är när du väl hittat rätt avstånd kan du fram eller bakmontera lätt bara genom att flytta fram eller bak lika med lika många steg på både fram och bakdel</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 523090"] Har använt ett par liknande bindningar. Strunta i att det är bokstäver, hitta mittpunktsmarkeringen under pjäxan och placera den över mittmarkeringen på skidan (oftast en liten triangel eller text). Justera sen in framdelen så pjäxan tar emot men har mittmarkeringen över skidans mitt. Håll kvar pjäxan i framdelen och skjut fram bakdelen till sulans bakkant är ovanför där den lilla "läppen" övergår i bakdel. Detta är dock bara en grov inställning av förspänningen och om du inte vet hur sådan ska var justerad är det nog enklast att glida förbi en skishop nånstans, de lär kunna fixa ett par såna bindningar på 5 min (kan jag det så lär de verkligen kunna det). Det som är smidigt med de där bokstäverna är när du väl hittat rätt avstånd kan du fram eller bakmontera lätt bara genom att flytta fram eller bak lika med lika många steg på både fram och bakdel [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
BEHÖVER HJÄLP! Ställa in Tyrolia "hyrbindningar"
Tillbaka
Topp