Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Behöver jag lavinutrustning för säsong i Niseko? Tips på vart man kan köpa skidor i Japan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1324407" data-attributes="member: 60010"><p>Korta svaret: ja</p><p>Långa svaret: ja absolut</p><p></p><p>Min första resa till Japan stod jag på berget bredvid Nisko och tittade på helikoptrar som körde skytteltrafik för att hämta skadade och döda från en stor lavin på baksidan av berget där många åker off-pist. Var inte den som står som ett fån och inte kan hjälpa dina vänner eller kvävs till döds över några tusenlappar. </p><p></p><p>Jag och ingen av personerna jag känner åker ens en meter utanför med någon som inte har utrustning och kan använda den. </p><p></p><p>Personligen har jag även grejerna med om jag kör pist för att kunna hjälpa till om något händer i närheten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1324407, member: 60010"] Korta svaret: ja Långa svaret: ja absolut Min första resa till Japan stod jag på berget bredvid Nisko och tittade på helikoptrar som körde skytteltrafik för att hämta skadade och döda från en stor lavin på baksidan av berget där många åker off-pist. Var inte den som står som ett fån och inte kan hjälpa dina vänner eller kvävs till döds över några tusenlappar. Jag och ingen av personerna jag känner åker ens en meter utanför med någon som inte har utrustning och kan använda den. Personligen har jag även grejerna med om jag kör pist för att kunna hjälpa till om något händer i närheten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Behöver jag lavinutrustning för säsong i Niseko? Tips på vart man kan köpa skidor i Japan?
Tillbaka
Topp