Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
behöver jag ryggskydd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sture-sson" data-source="post: 186842" data-attributes="member: 42161"><p>hmm ja.. väldigt inteligent svar.. </p><p>meningen men min påstående är ju inte att jag faktiskt har sett detta hända eller att man skulle överleva en sådan vridning.. poängen som är ganska tydlig om mna läser mitt svar på den fråga jag svarar på.. är att ryggskyddet inte hjälper mot detta utan enbart är tänkt som ett krosskydd.. </p><p></p><p>alltså.. den risk/chans att du faller på ett sådan sätt är så liten att detta inte är relevant för ett skydd av den typ ryggskydden är.. om detta skulle vara en händelse som är mer trolig skulle detta givetvis vara en del av skyddets funktion .. </p><p></p><p>samma sak som att ett benskydd enbart skyddar på framsidan av skenbenet, men du skulle kunna få ett slag eller spark på vaden som är så kraftig att att smalbenet går av.. men detta är högst otroligt MEN dock möjlig.. detta var poängen av mitt inlägg ovan!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sture-sson, post: 186842, member: 42161"] hmm ja.. väldigt inteligent svar.. meningen men min påstående är ju inte att jag faktiskt har sett detta hända eller att man skulle överleva en sådan vridning.. poängen som är ganska tydlig om mna läser mitt svar på den fråga jag svarar på.. är att ryggskyddet inte hjälper mot detta utan enbart är tänkt som ett krosskydd.. alltså.. den risk/chans att du faller på ett sådan sätt är så liten att detta inte är relevant för ett skydd av den typ ryggskydden är.. om detta skulle vara en händelse som är mer trolig skulle detta givetvis vara en del av skyddets funktion .. samma sak som att ett benskydd enbart skyddar på framsidan av skenbenet, men du skulle kunna få ett slag eller spark på vaden som är så kraftig att att smalbenet går av.. men detta är högst otroligt MEN dock möjlig.. detta var poängen av mitt inlägg ovan! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
behöver jag ryggskydd?
Tillbaka
Topp