Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver lite hjälp med ett skidval.. Shiro?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="koehler" data-source="post: 952466" data-attributes="member: 15680"><p>Hej! </p><p>Jag har inte åkt så mycket de senaste åren men nu tagit upp det på heltid igen och det jag åker på nu är mina gamla Monster 103:or (193cm) som förvisso dundrar igenom det mesta men dom är ganska tråkiga i puder, skogen, rätt tunga samt dom saknar twintip..</p><p>Så nu är jag ute efter ny skida och vill ha en stabil, lite lättare och bredare puderskida som även ska ha twintip, har kikat runt lite i skidbutiker och hittat ett par Völkl Shiro 193 cm (årets) som säljs för halva priset, kände på dom och tyckte att flexet verkar ganska lagom!</p><p>Jag åker mest off-pist och gillar att bränna på ordentligt så undrar väl mest över fartstabiliteten..</p><p>Väger runt 90, är stark i benen och vill gärna ha möjlighet att dundra på rakt ner även i lite uppkört utan att dom börjar fladdra.. </p><p>Ja det var väl allt så tror ni att dom kan passa mig eller?</p><p>Kollade även ett par Kästle Hugo Harrison pro model (2011) och dom kändes rätt bra men tycker den genomskinliga plasten på nosen verkar lite sketchy, känns som att den kan pajja rätt lätt...</p><p>Är även viktigt med twintip då jag är ute efter en lite mer lekfull skida!</p><p>Fridens</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="koehler, post: 952466, member: 15680"] Hej! Jag har inte åkt så mycket de senaste åren men nu tagit upp det på heltid igen och det jag åker på nu är mina gamla Monster 103:or (193cm) som förvisso dundrar igenom det mesta men dom är ganska tråkiga i puder, skogen, rätt tunga samt dom saknar twintip.. Så nu är jag ute efter ny skida och vill ha en stabil, lite lättare och bredare puderskida som även ska ha twintip, har kikat runt lite i skidbutiker och hittat ett par Völkl Shiro 193 cm (årets) som säljs för halva priset, kände på dom och tyckte att flexet verkar ganska lagom! Jag åker mest off-pist och gillar att bränna på ordentligt så undrar väl mest över fartstabiliteten.. Väger runt 90, är stark i benen och vill gärna ha möjlighet att dundra på rakt ner även i lite uppkört utan att dom börjar fladdra.. Ja det var väl allt så tror ni att dom kan passa mig eller? Kollade även ett par Kästle Hugo Harrison pro model (2011) och dom kändes rätt bra men tycker den genomskinliga plasten på nosen verkar lite sketchy, känns som att den kan pajja rätt lätt... Är även viktigt med twintip då jag är ute efter en lite mer lekfull skida! Fridens [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver lite hjälp med ett skidval.. Shiro?
Tillbaka
Topp